تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 24, 2016
11:56 دوشنبه، 3ام آبانماه 1395
کد خبر: 80752

تصمیم‌های پست برای سرویس‌ عادی

شهروندان متعددی از عدم دریافت مرسولاتی که به شیوه عادی ارسال شده گلایه دارند، اما به گفته مسوولان مختلف شرکت پست این شرکت برای سرویس عادی تنها موظف به تحویل مرسوله تا در ورودی آدرس مقصد است.
 
مطابق تعریف پستی، پست عادی به سرویسی اطلاق می‌شود که کلیه مراحل عملیاتی آن از تخلیه صندوق تا رهسپاری به مقصد و توزیع در در اصلی ورودی با انداختن نامه در حیاط یا صندوق پستی نصب شده در جلوی درب اصلی ورودی محل سکونت گیرنده صورت می‌پذیرد. (رسیدی به فرستنده در هنگام انداختن پاکت در صندوق یا هنگام توزیع از گیرنده اخذ نمی‌شود و اینگونه مرسولات قابل رهگیری و پیگیری و مشمول غرامت نمی‌شود).
 
با توجه به این‌که این سرویس جزو خدمات تکلیفی شرکت پست محسوب می‌شود، تنها تا در ورودی مقصد حمل و توزیع می‌شود و بدلیل تردد ساکنان در حیاط و مشاعات ساختمان، احتمال آسیب دیدگی یا مفقودی این نوع مرسولات افزایش می‌یابد. بر همین اساس شرکت پست بر تعبیه صندوق‌های پستی در مجموعه‌های مسکونی تاکید دارد.
 
مدیر کل مدیریت عملکرد و کیفیت شرکت پست نیز در گفت‌وگویی با ایسنا از برنامه‌ریزی برای ارتقاء خدمات این سرویس اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تگ‌های RFID برای مرسولات عادی جهت رهیابی و کنترل و نظارت به انجام صحیح فرآیندهای داخلی تا مقصد را تهیه کنیم که البته این موضوع نیازمند هزینه‌هایی است که تلاش داریم آنها را از محل و منابع دولت تامین کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.