بازی

فناوری اطلاعات

October 25, 2016
18:32 سه شنبه، 4ام آبانماه 1395
کد خبر: 80796

دفاع وزیر اطلاعات از نمایشگاه بین‌المللی TGC

صبح امروز سه‌شنبه مورخ 4 آبان 95، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات کشور با حضور در مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با نفوذ و مصادیق آن پاسخ گفت و نمایندگان را قانع کرد.
 
وزیر اطلاعات امروز برای پاسخگویی به سوال آقایان جواد کریمی قدوسی، حسن نوروزی و حسینعلی حاجی دلیگانی با عنوان «اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟» به مجلس شورای اسلامی رفت.
 
یکی از سوالات و مصادیق این سوال توسط نمایندگان به نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention یا TGC که با همکاری مجموعه‌ای بین‌المللی به نام گیم کانکشن برگزار می‌شود، اختصاص داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با اشاره به اینکه لازم نیست برای مقابله با نفوذ درب‌های کشور بسته شود افزود: گیم کانکشن مجموعه‌ای بین‌المللی است و هر سال دو نمایشگاه توسط گیم کانکشن در سطح جهان برگزار می‌شود و شرکت‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کنند در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده و بازاریابی و تبادل نظر  و تجربه می‌کنند.
وزیر اطلاعات ادامه داد: این نمایشگاه در فصل پاییز در پاریس و در اول فصل بهار در سان فرانسیسکو برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی تشریح کرد: کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کند و مقام معظم رهبری نیز بر تولید بازی‌های رایانه‌ای در بیانات مختلف؛ هم بر اثرگذاری بازی‌های رایانه‌ای و هم بر تولید و توجه به این رسانه توجه ویژه کرده‌اند.
وی ادامه داد: مشابه نمایشگاه گیم کانکشن، نمایشگاه کتاب است که در آن ناشران از تمام دنیا می‌آیند و در نمایشگاه شرکت می‌کنند و تاکنون 29 نمایشگاه کتاب در کشور داشته‌ایم.
 
وزیر اطلاعات تصریح کرد: از آنجایی که تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی از نظر تکنولوژی تولید در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است خود تولیدکنندگان در سطح دنیا پیشنهاد کرده‌اند تا این نمایشگاه در ایران نیز برگزار شود.
حجت الاسلام و المسلمین علوی با تشبیه برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه کتاب افزود: برگزاری این نمایشگاه همانند نمایشگاه کتاب است و در حوزه حاکمیتی بوده و تحت نظارت است. تمام کسانی که خواهند آمد با نظارت و اجازه ما خواهد بود؛ همانند اتفاقی که برای ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب می‌افتد.
 
علوی با اشاره به پتانسیل‌های نمایشگاه گیم کانکشن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند زمینه ورود قاچاق بازی‌های رایانه‌ای را تا حد زیادی منتفی می‌کند و اثرات منفی اقتصادی و فرهنگی آن را از بین می‌برد.
وی افزود: از طرف دیگر زمینه ورود بازی‌های رایانه‌ای تولید جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مختلف دنیا بوجود می‌آید و امکان انتقال پیام فرهنگی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر فراهم می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی یادآور شد: وزارت اطلاعات اشراف کامل بر این مسئله داشته همانطور که تاکنون از اقدامات تروریستی جلوگیری کرده‌ایم، اجازه نفوذ به کسانی که قصد آن را دارند نیز نخواهیم داد.
در نهایت نمایندگان و به‌خصوص سه نماینده مطرح کننده سوال از وزیر اطلاعات، از پاسخ‌های حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی قانع شدند.
 
با تایید نمایشگاه بین‌المللی TGC و همکاری ایران با گیم کانکشن توسط وزارت اطلاعات، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی منتظر شکوفایی و گشایش‌های مهمی در عرصه صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور در اردیبهشت ماه سال آینده باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.