اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 30, 2016
21:28 یکشنبه، 9ام آبانماه 1395
کد خبر: 80872

روایت دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس از دیدار با وزیر ارتباطات: امکان مشارکت بخش خصوصی در واردات اینترنت وجود دارد

دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی جزییات جلسه مشترک این کمیسیون را با مدیران ارشد وزارت ارتباطات اعلام کرد.
 
سه شنبه هفته گذشته اعضای کمیسیون صنایع مجلس به وزارت ارتباطات رفته و با وزیر و معاونان وی دیدار کردند.
نماینده سبزوار و دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس درباره این دیدار به فارس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزارت ارتباطات، نمایندگان اعلام کردند که امکان مشارکت بخش خصوصی در واردات پهنای باند به کشور با حفظ کنترل حاکمیتی وجود دارد.
 
رمضانعلی سبحانی فر افزود: در این جلسه بر ضرورت رقابتی شدن واردات پهنای باند در کشور تاکید شد.
دبیر کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس افزود: نمایندگان مجلس به وزارت ارتباطات اعلام کردند که امکان مشارکت بخش خصوصی در واردات پهنای باند به کشور با حفظ کنترل حاکمیتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه معتقدیم در رقابتی شدن واردات پهنای باند امکان اعمال کنترل های حاکمیت وجود دارد، گفت: حاکمیت می تواند با اعمال شرایطی همچنان کنترل، نظارت و پالایش را در گیت وی (دروازه ورودی اینترنت) بر عهده بگیرد.
 
سبحانی فر گفت: همچنین در این جلسه علاوه بر بیان واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، نمایندگان انتظارات خود را درباره اجرایی شدن سریع تر اساسنامه جدید شرکت پست، تسریع در صدور پروانه دو اپراتور پستی خصوصی، قرار گرفتن فعالیت های پست بانک در مسیر اصلی خرده بانکداری و ایجاد شعبه در شهرستان ها و مناطق محروم و روستایی، توسعه تلفن ثابت و تلفن همراه، استفاده از توان داخلی در توسعه ها و استفاده از پتانسیل هاب منطقه برای ترانزیت اینترنت را با وزارت ارتباطات مطرح کردند.
 
براساس این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تعامل با مجلس ارزش زیادی قایل است و هم در دوره گذشته و هم در دوره فعلی روابط خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته و دارد. وی توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را زیرساخت توسعه همه بخش های کشور عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم وزارت ارتباطات پروژه های مهم ملی و مهمی را همچون رومینگ ملی، هم کدسازی، ترابردپذیری، توسعه زیرساخت های ارتباطی، فاز نخست شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رسانی به 18 هزار روستا را به انجام رساند که قطعا این مهم با حمایت همه بخش های نظام ازجمله مجلس صورت پذیرفته است.
 
وی در ادامه از عزم دولت به واگذاری امور به بخش خصوصی خبر داد و گفت: وظیفه ما نظارت و سیاست گذاری است و از حضور بخش خصوصی حمایت می کنیم.
اکبریان، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع وجود دارد و ادامه خواهد یافت.وی گفت: کمیسیون صنایع همواره حامی وزارت ارتباطات است و مطالبات نمایندگان در زمینه اقدامات اپراتورهای ثابت و همراه که جزو بخش خصوصی هستند نیز بنا به ذات نمایندگی آنان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.