باندپهن

باندپهن ثابت

November 1, 2016
17:33 سه شنبه، 11ام آبانماه 1395
کد خبر: 80919

واگذاری طیف فرکانسی ۷۰۰MHz سوئد مانند ایران شد

برنامه واگذاری فرکانس‌های باند ۷۰۰MHz در سوئد به دلیل موضوعات امنیت ملی متوقف شد در حالیکه طبق تصمیمات ITU باید به مزایده گذاشته می‌شد.
 
شرکت ملی پست و مخابرات سوئد (PTS) برنامه مزایده باندهای فرکانسی 694-790 مگاهرتز را در حالیکه قرار بود اول دسامبر برگزار شود، به دلیل نگرانی‌های حاکمیت کنسل کرد.
 
نگرانی‌های دولت این کشور در زمینه شکسته شدن حریم امنیت ملی به واسطه خدماتی که از این طیف فرکانسی گرفته می‌شود، باعث شد تا شرکت مذکور دست به چنین اقدامی بزند.
 
براساس تصمیم دولت این کشور تا پیش از این قرار بود لایسنس‌های 700MHz از ابتدای آوریل 2017 دارای اعتبار گردند اما با این تصمیم‌گیری همچنان در اختیار خدمات تلویزیون زمینی این کشور تا 31 می 2018 خواهد بود.
 
آژانس احتمالات مدنی سوئد که مسئول حفاظت مدنی، امنیت عمومی، مدیریت بحران و دفاع مدنی است درخواست پیوستی توسعه‌ای برای روشن شدن ابعاد این واگذاری داشته تا از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
 
رویکرد این آژانس رفع دغدغه‌های دفاعی و پدافندی در حوزه ارتباطات سیار و رادیویی است.
 
در ارتباط با چنین نگرانی شرکت ملی پست و مخابرات سوئد گفته است که برنامه‌هایی برای رفع دغدغه‌های موجود در بخش حاکمیت دارد و امید می‌رود که در آینده نزدیک اقدام به واگذاری این طیف فرکانسی کند.
 
وزیر ارتباطات سال گذشته سال گذشته عنوان کرده بود "از 15 سال قبل در ITU تصمیم گرفته شد که تمام کشورهای دنیا ظرف مدت 15 سال شبکه پخش خود را از حالت آنالوگ به سمت دیجیتال ببرند. زمانیکه همه وارد پخش دیجیتال شدند پهنای باند فرکانسی بسیار کمی نیاز دارند و برهمین اساس لازم است باند‌های فرکانسی 700 تا 800 را برای استفاده موبایل آزاد کنند.
 
واعظی خاطر نشان کرد: ما نیز از دو سال پیش در حال پیگیری این موضوع از سوی صدا‌وسیما هستیم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.