باندپهن

باندپهن ثابت

November 6, 2016
7:54 یکشنبه، 16ام آبانماه 1395
کد خبر: 80988

۱۱۸ چقدر درآمد دارد؟

تماس با مرکز اطلاعات تلفن یا ۱۱۸ پیش از این رایگان بود، اما از سال قبل تماس با این مرکز مشمول هزینه شده است.
 
در گذشته تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما از اوایل سال قبل با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه اعلام شد که تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود.  
 
در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهند بود، اما تماس با ۱۱۸ مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، هزینه ای که مشترک برای برقراری تماس پرداخت می‌کند در اغلب موارد هزینه چندان بالایی نخواهد بود.
 
اما اینکه این مرکز و تماس با آن چقدر می تواند برای مخابرات درآمدزایی داشته باشد موضوعی است که نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد چرا که بخشی از این تماس‌ها ممکن است از طریق تلفن همراه صورت گیرد که در این صورت هزینه‌با تلفن ثابت متفاوت است با این وجود بر اساس صحبت‌های مسئولان مخابراتی در ارتباط با حجم تماس‌هایی که با این مرکز صورت می‌گیرد و در نظر گرفتن تعرفه یک دقیقه تماس با تلفن ثابت می‌توان رقم حداقلی درآمدها را تخمین زد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران سال قبل گفته بود روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با مرکز ۱۱۸ تماس می‌گیرند که حال اگر برای هر یک از این تماس‌ها تنها مدت زمانی معادل یک دقیقه در نظر گرفته و هزینه حداقلی پنج تومان مکالمه ثابت درون شهری را لحاظ کنیم می‌توان کمترین میزان درآمد این مرکز را پیش بینی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.