رگولاتوری

November 9, 2016
7:23 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1395
کد خبر: 81049

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: با اجرای برجام بیش از 90 درصد از تحریم‌ها رفع شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت توجه ویژه‌ای به استان هرمزگان خواهد داشت و در برنامه‌های آینده دولت اقدامات خوبی برای این استان انجام می‌شود.
 
محمود واعظی عصر سه‌شنبه در دیدار مردمی شهرستان رودان افزود: اگر در برخی مناطق کشور در بحث زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم و انجام پروژه‌ها زمان‌بر می‌شود به دلیل بی‌توجهی دولت به این مناطق نیست و دلیل آن عدم اجرای درست زیرساخت ها در دولت گذشته و وسیع بودن حجم فعالیت‌ها در سطح کشور است. همه افراد کشور مورد عنایت دولت قرار خواهند گرفت و ما تلاش می‌کنیم که مشکلات تمامی استان‌ها برطرف شود و تنها به یک منطقه نپردازیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفع تحریم‌ها نیز گفت: در گذشته و با وجود تحریم‌های زیادی که برای کشور ما رقم خورده بود، در حوزه های مختلفی از جمله حمل و نقل، نفت، صادرات، بیمه و حوزه‌های مختلف دیگر با تحریم‌ها و مشکلات زیادی رو به رو بودیم که با اجرای برجام بیش از 90 درصد از تحریم‌ها رفع شد و دیگر تحریم‌های کشور ما نیز در آستانه رفع شدن است.
 
واعظی افزود: همزمان با مذاکرات تیم هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تیم اقتصادی دولت نیز فعالیت‌های مهمی را انجام داده که توانسته است رقم تورم را از بالای 40 درصد به 8 درصد کاهش دهد و رشد اقتصادی پنج درصدی را نیز شاهد بودیم.
 
وی با اشاره به این که دولت در زمینه اشتغال نیز همواره دغدغه و توجه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: هر ساله در کشور بیش از 730 هزار شغل ایجاد می‌شود اما باز هم باید این رقم افزایش پیدا کند و تلاش کنیم تا رقم ایجاد اشتغال در کشور به رقم قابل قبولی برسد. رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و همچنین وضعیت مناسب معیشت طبقه متوسط و پایین جامعه از جمله مواردی است که دولت توجه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.
 
واعظی با اشاره به این که در دولت گذشته بیش از 7500 شرکت و کارخانه به مرز رکود یا تعطیلی رسیدند، گفت: امیدواریم که با تحول در حوزه اقتصاد وضعیت معیشت مردم نیز در شرایط مناسبی قرار بگیرد و با رفع موانع تولید و صادرات شرکت‌ها و کارخانجات راکد و نیمه‌فعال به صورت مجدد راه‌اندازی و فعال شوند.
 
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این دیدار مردمی افزود: مشکلاتی که در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود را شخصا پیگیری می‌کنم و تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله این مشکلات برطرف شود و دیگر مشکلاتی که مطرح شد را نیز با وزرای مربوطه مطرح می‌کنم تا از طریق آنها پیگیری شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت‌های این حوزه در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش 10 برابری پهنای باند اینترنت، افزایش 4 برابری شبکه اتصال، اتصال 159 روستا به اینترنت، افزایش 4 برابری مشترکین از جمله اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان رودان بوده است. طی ماه‌های آینده و تا قبل از پایان سال نیز نسل سوم اینترنت تلفن همراه در بخش بیکاه و شهر رودان راه‌اندازی می‌شود و همچنین شهر رودان به نسل چهارم اینترنت تلفن همراه مجهز می‌شود.
 
وی با اشاره به این که در مجموع و طی دستاورد این سفر و در حوزه ارتباطات و مخابرات 50 میلیارد ریال در شهرستان رودان سرمایه‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: تا پیش از پایان خدمات این دولت در دوره چهار ساله تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان رودان به خطوط تلفن و اینترنت مجهز می‌شوند و همچنین شهر زیارتعلی به اینترنت نسل سوم تلفن‌های همراه مجهز می‌شود.
 
نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت نیز در این مراسم گفت: شرق استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های مخابراتی با مشکلات زیادی مواجه است که دولت باید توجه ویژه‌ای به این منطقه نماید.
 
حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر افزود: حوزه شرق استان از پهناورترین حوزه‌های انتخابیه در کشور است که با بیش از 500 هزار نفر جمعیت، تنها یک نماینده را در مجلس دارد که این مسئله نیز مشکلاتی را برای نمایندگان و مردم منطقه فراهم می‌کند و یک نماینده نمی‌تواند به حوزه‌ای با این گستردگی رسیدگی کند و نیاز است که در دره بعدی این منطقه 2 نماینده داشته باشد.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: شهرستان رودان به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و مرکبات در استان هرمزگان می تواند در حوزه صادرات محصولات کشاورزی موفقیت های بزرگی را کسب کند اما نیازمند حمایت دولت است و دولت نیز باید به بخش کشاورزی در این منطقه توجه ویژه ای داشته باشد.
 
نماینده مردم رودان، میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی و بسته‌بندی با توجه به وجود محصولات فراوان کشاورزی در این منطقه از ضرورت هایی است که دولت باید برای رونق این منطقه این موارد را در اولویت خود قرار دهد.
 
حجت‌الاسلام ذوالقدر افزود: با توجه به سطح زیر کشت فراوان درخت خرما در این منطقه راه اندازی کارخانه تولید نئوپان می تواند زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در شهرستان رودان فراهم کند.
 
وی به وجود ظرفیت ها و زمینه افزایش صادرات از شهرستان جاسک و میناب نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی و فعال کردن اسکله و گمرک در شهرستان جاسک و همچنین بندر کوهستک می‌تواند زمینه افزایش صادرات و ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.