سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 13, 2016
15:39 یکشنبه، 23ام آبانماه 1395
کد خبر: 81131

با این بلندگوی همه کاره منشی دار می شوید!

بعد از عرضه گوشی هوشمند گوگل پیکسل، این شرکت بلندگوی هوشمند گوگل هوم را هم روانه بازار کرده تا با ترکیب این دو محصول بتواند طیف گسترده ای از خدمات را به کاربران ارائه کند.
این بلندگو می تواند به عنوان منشی شخصی، رادیو، متصدی کتابخانه و غیره عمل کند و رقیبی جدی برای محصول مشابه آمازون یعنی بلندگوی اکو محسوب می شود.
 
شرکت آمازون با همکاری شرکت های ثالث از طریق این بلندگو خدمات دیگری مانند پخش اخبار، سفارش و خرید پیتزا و غیره هم انجام می دهد، اما قرار است بلندگوی گوگل هوم کارکردهای گسترده تری داشته باشد، زیرا از طریق آن استفاده از خدمات جیمیل، برنامه نقشه گوگل و دیگر خدمات گوگل هم ممکن خواهد بود.
 
به عنوان مثال اگر از این بلندگو در مورد روز و تاریخ سوال کنید، علاوه بر اطلاعاتی در مورد ساعت و آب و هوا حتی می توانید برخی اخبار مهم و فهرست قرار ملاقات های ثبت شده در تقویمتان را هم بشنوید. تبدیل واحدهای مختلف به هم مانند دلار به یورو و مایل به کیلومتر هم از دیگر توانایی های گوگل هوم است.
 
قیمت این بلندگو ۱۳۰ دلار است و لذا حدود ۵۰ دلار ارزان تر از آمازون اکو است. هر چند آمازون اکو دات را به قیمت ۵۰ دلار عرضه کرده تا کاربران کم درآمد را هم جلب خود کند.
 
هم اکو و هم گوگل هوم با گوشی های آندرویدی و آیفون و خدمات جستجوی صوتی آنها سازگاری دارند و می توان اطلاعات آنها را از طریق گوشی هم دریافت کرد. از این بلندگوها می توان به عنوان ساعت زنگدار یا وقت نگهدار هم استفاده کرد.
 
همچنین از این بلندگوهای هوشمند می‌توان برای کنترل و خاموش و روشن کردن لامپ ها، ترموستات و دیگر لوازم خانگی متصل به اینترنت هم بهره برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.