بازی

فناوری اطلاعات

November 13, 2016
16:10 یکشنبه، 23ام آبانماه 1395
کد خبر: 81136

فروش بیشتر ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 برای چهارمین ماه متوالی

مایکروسافت اعلام کرد که ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین کنسول ماه اکتبر بوده است.
 
در حالی که کنسول پلی‌استیشن 4 سونی چند وقتی صدرنشین جدول فروش ماهیانه کنسول‌ها بود، چند ماهی است که ورق برگشته و این ایکس‌باکس وان است که توانسته خود را به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه معرفی کند. حال مایکروسافت با استناد به آمار ارائه شده توسط گروه‌های NPD و GfK اعلام کرده که ایکس‌باکس وان در ماه اکتبر و برای چهارمین ماه متوالی، توانسته پرفروش‌ترین کنسول بازی در آمریکا، انگلیس و استرالیا باشد.
 
این چهارمین ماه متوالی در آمریکا و سومین ماه متوالی در انگلیس و استرالیا است که ایکس‌باکس وان به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است و این قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم مدل اسلیم کنسول پلی‌استیشن 4 و هدست پلی‌استیشن VR اخیرا عرضه شده‌اند که انتظار می‌رفت با عرضه آن‌ها شاهد فروش بیش‌تر کنسول سونی باشیم. با این حال این احتمال هم وجود دارد که فروش پلی‌استیشن 4 تحت تاثیر عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قرار گرفته باشد که دیروز به صورت رسمی عرضه شد.
 
گزارش کامل گروه NPD پیرامون فروش کنسول‌ها و بازی‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد. با این حال مایکروسافت در زمینه بازی‌ها هم آمار مرتبط با خودش را زود‌تر دریافت کرده که بر اساس آن، Gears of War 4 پرفروش‌ترین بازی انحصاری در آمریکا بوده است و Forza Horizon 3 نیز توانسته به پرفروش‌ترین بازی سبک ریسینگ سال ۲۰۱۶ تبدیل شود.
 
نظر شما در مورد این آمار فروش چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.