بازی

فناوری اطلاعات

November 18, 2016
15:42 جمعه، 28ام آبانماه 1395
کد خبر: 81208

مدیرعامل انویدیا: بازی های پی سی و کنسول به راحتی روی نینتندو سوییچ پورت خواهند شد

تا چند ماه دیگر کنسول نینتندو سوییچ به بازار اقصی نقاط جهان عرضه خواهد شد اما کماکان اطلاعات چندانی درباره آن در دست نیست. اگرچه نینتندو اعلام کرده که با ده ها ناشر مختلف برای توسعه بازی روی کنسول خود همکاری می کند، هنوز مشخص نیست شاهد چه بازی های شخص ثالثی روی کنسول هیبریدی ژاپنی ها خواهیم بود.
 
اما شاید در حال حاضر بزرگترین سوال آن باشد که آیا بازی های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی روی نینتندو سوییچ هم پورت خواهند شد؟ خصوصاً با در نظرگیری این مسئله که بسیاری از بازی ها، با وجود عرضه روی پلتفرم های رقیب، در اختیار دارندگان کنسول Wii U قرار نگرفتند.
 
جن-سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا اخیراً به این پرسش پاسخ داده است و طی گزارش مالی کمپانی گفته که پردازنده Tegra موجود در کنسول ننیتندو، شباهت زیادی به نمونه مورد استفاده در اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و اکثر پی سی ها دارد. بنابراین توسعه دهندگان می توانند به راحتی هرچه تمام تر، بازی های خود را روی سوییچ پورت کنند.
 
وی توضیح می دهد که یکی از دلایل اصلی رشد عظیم بازی های ویدیویی از منظر گرافیکی، شباهت معماری کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پلتفرم پی سی بوده است و به همین جهت، سوییچ هم با مشکل خاصی در پورت عناوین مختلف مواجه نخواهد بود. وی البته افزوده که تفاوت هایی میان پردازنده سوییچ و نمونه های موجود در کنسول های مایکروسافت و سونی وجود دارد، اما همه آنها از طراحی و معماری مشابهی بهره می گیرند.
 
در نهایت باید افزود که کنسول نینتندو سوییچ قرار است طی ماه مارس 2017 (اسفند یا فروردین ماه) به بازار عرضه شود اما هنوز تاریخ عرضه دقیق یا قیمت آن مشخص نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است تا ماه نخست سال آتی میلادی منتظر باقی بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.