امنیت

فناوری اطلاعات

November 19, 2016
15:41 شنبه، 29ام آبانماه 1395
کد خبر: 81222

چینی ها به جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران در آمریکا متهم شدند

یک شرکت امنیتی آمریکایی ادعا کرده است یک شرکت چینی سازنده گوشی، اطلاعات کاربران خود در آمریکا و متن پیام های رد وبدل شده آنان را بدون اطلاع مالکان به چین می فرستد.
 
در واقع اطلاعات خصوصی افراد بر روی سروری در کشور چین ذخیره شده و شرکت Kryptowire که خدمات امنیت همراه خود را به نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی ارائه می کند مدعی است این مشکل در تعدادی از گوشی های آندرویدی ساخت شرکت چینی Shanghai ADUPS Technology وجود دارد.
 
این گوشی ها توسط یک شرکت آمریکایی به نام BLU Products در سراسر ایالات متحده به فروش می رسد. میان افزار نصب شده در این گوشی به گونه ای طراحی شده که اطلاعاتی همچون تعداد تماس های ورودی و خروجی، اطلاعات فهرست تماس ها و متن کامل پیام های ارسالی مالکان گوشی ها را برای سروری در چین می فرستد.
 
بررسی های Kryptowire نشان می دهد که برخی اوقات فرامین اجرایی خاصی نیز بر روی این گوشی ها اجرا می شود و آنها از راه دور برنامه ریزی می شوند. از این طریق می توان کاربران خاصی را هدف گرفت و یا پیام های ارسالی را با هدف شناسایی پیام هایی با متون یا کلیدواژه های خاص جستجو کرد.
 
Kryptowire هشدار داده که ممکن است چینی ها از این روش برای سرقت اطلاعات حساس تجاری و دولتی یا جاسوسی های دیگر استفاده کنند.
 
شرکت چینی Shanghai ADUPS در واکنش به این خبر مدعی شده هدف از این اقدام شناسایی پیام ها و تماس های مزاحم و بلوکه کردن آنها با هدف افزایش آسایش کاربران است و به منظور جلب رضایت کاربران میان افزار مذکور برای مقابله با سواستفاده های احتمالی به روز شده و اطلاعات خصوصی کاربران در اختیار اشخاص و گروه های ثالث قرار نمی گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.