باندپهن

باندپهن سیار

November 20, 2016
11:01 یکشنبه، 30ام آبانماه 1395
کد خبر: 81234

روایت معاون وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه مکالمات بین‌المللی

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت معتقد است در تعیین تعرفه مکالمات بین‌الملل باید فاکتورهای مختلفی مانند میزان ترافیک مکالمه دو کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
طی سال‌های اخیر با روی کار آمدن نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل یا همان شبکه‌های OTT حجم مکالمات تلفنی تا حد قابل توجهی کاهش یافته و به خصوص در مکالمات بین‌الملل که هزینه‌های بیشتری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، افراد ترجیح می‌دهند تماس‌های خود را براین بستر انجام دهند. در این میان این سوال پیش می‌آید آیا این موضوع موجب کاهش تعرفه‌های مکالمات بین‌الملل نخواهد شد؟
 
محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره تاکید کرد: طی سال‌های اخیر حجم مکالمات بین‌الملل صادره از ایران با شیبی ملائم در حال کاهش است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال افزود: بحث رقابت OTT‌ها با اپراتورها موضوعی است که در کشورهای مختلف تجربه شده و برهمین اساس اپراتورهای دنیا تلاش دارند با ارائه‌ی بسته‌های مختلف هزینه‌های مربوط به تماس و پیامک‌ را تا حدی کاهش و در ازای آن هزینه دیتای خود را افزایش دهند.
 
وی ادامه داد: در عرصه بین‌الملل نیز چنین مساله‌ای صدق می‌کند و راهکار این معضل نیز بدین قرار است که با توجه به بازار، گاهی با کاهش تعرفه و گاه شیوه‌های دیگر این فضا را مدیریت کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: ما اکنون به‌طور دائم وضعیت ترافیک بین‌الملل را رصد کرده و براین اساس که در چه مواردی حجم تماس‌های بین‌الملل کاهش یافته یا خیر تعرفه‌های متناسب را تعیین می‌کنیم.
 
جهرمی در ادامه با بیان این‌که اوایل سال گذشته تعرفه مکالمات بین‌الملل در مسیرهای مختلف با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده، تصریح کرد: علاوه بر این در مسیرهای خاصی که حس می‌شد نیاز به کاهش تعرفه وجود دارد، این کار را انجام دادیم.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: در خصوص مکالمات بین‌الملل ارتباطی دو سویه برقرار می‌شود و لازم است در تعیین تعرفه وضعیت کشور مقصد نیز در نظر گرفته و به نوعی تعادل مالی میان دو کشور حفظ شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.