بازی

فناوری اطلاعات

November 22, 2016
12:41 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81246

آزمایشگاه موبایل با تجهیزات و سرویس‌های جدید نوسازی شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با توجه به نیاز توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل و تبلت جهت کنترل کیفیت، اقدام به ایجاد فضایی مناسب برای این منظور کرده بود. به‌تازگی این آزمایشگاه با تجهیزات و امکانات جدید نوسازی شده و آماده سرویس‌دهی به توسعه‌دهندگان است.
 
در این راستا تعداد زیادی از تبلت‌ها و تلفن‌های همراه توسط این بنیاد تهیه شده و در اختیار توسعه‌دهندگان بازی‌ها و برنامه‌های موبایل قرار می‌گیرد. دستگاه‌های مذکور بر مبنای نتایج حاصله از مطالعات بازار گردآوری شده‌اند تا بیشترین پوشش بازار هدف حاصل گردد.
 
این آزمایشگاه با حمایت مالی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مهرماه ۱۳۹۴ آغاز به فعالیت کرده است. هدف اصلی این آزمایشگاه در ابتدای شکل‌گیری یک فضای امن و در اختیار گذاشتن زیرساخت‌های سخت‌افزاری به‌منظور انجام انواع آزمون‌های نرم‌افزاری برای تولیدکنندگان بازی‌های تلفن همراه بوده است. بعد از گذشت ۴ ماه تجربه شکل‌گرفته چنین به نظر می‌رسد که ظرفیت اقتصادی و ‌کسب‌وکاری این آزمایشگاه بیش از آن است که صرفاً زیرساخت‌های سخت‌افزاری را در اختیار فعالان گذاشته و ارزش‌افزوده‌ای را در خود ایجاد نکند.
 
از همین‌رو تصمیم گرفته شد تا آزمایشگاه موبایل نوسازی شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد. این نوسازی هم در راستای فضا و ظاهر ازمایشگاه و هم در پیرامون سیاست‌های آن اعمال شده است. مهم‌ترین هدف این آزمایشگاه ارائه خدمات کنترل و کیفیت به تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای بوده که در حال حاضر هیچ مشابه داخلی در کشور از آن وجود ندارد. تجربه شکل‌گرفته طی ۵ ماه اخیر نشان می‌دهد موضوع کنترل کیفیت یک امر سامانمند و پیچیده‌ای است که بازتعریفی و نوع مواجهه با آن باید بهبود و توسعه یابد.
 
با بهبود شرایط آزمایشگاه موبایل، کنترل کیفی محصولات دقیق‌تر صورت می‌پذیرد و به صنعت بازی‌سازی کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر ۶۰ نوع دستگاه متنوع در دسترس قرار دارد که با استفاده از آن‌ها، تولید‌کننده نگاه و دید کامل‌تری نسبت به بهینه کردن محصول خود خواهد داشت و در نتیجه محصول باکیفیت‌تری را در بازار عرضه خواهد کرد. از سوی دیگر اخذ مشاوره همواره یکی از ضروری‌ترین مسائل در بحث ساخت است که این مهم نیز در نوسازی آزمایشگاه رفع شده است.
 
از این‌رو در برنامه توسعه آزمایشگاه تلاش می‌شود تا گروه‌های هدف آزمایشگاه به‌درستی شناسایی‌شده تا بتوان متناسب با نیاز آن‌ها طراحی خدمات کرد. به‌عنوان‌مثال ۶۰% متقاضیان واردشده به آزمایشگاه تلفن همراه در طی ۸ ماه اخیر بعد از آزمون محصولات به دلیل عدم برخورداری از دانش فنی مناسب، نیاز ملموسی در اخذ مشاوره جهت بهبود مشکلات فنی خود داشته‌اند. این در حالی است که سامانه فعلی موضوع مشاوره را به‌صورت مدون در نظر نداشته و از فرصت ایجاد جهت جذب ارزش‌افزوده بیشتر بهره‌ای نبرده است. ازاین‌رو می‌توان چنین تصور کرد تا از طریق ورود آزمایشگاه به عرصه کنترل و کیفیت در سطح ملی و تکمیل حوزه‌های تخصصی موردنیاز صنعت، نقش‌آفرینی آن در سطح صنعت لازم و ضروری به نظر برسد.
 
علاوه بر نوسازی سخت‌افزاری، پایگاه اینترنتی آزمایشگاه موبایل نیز نوسازی شده و از طریق نشانی https://www.gapplab.ir قابل مشاهده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.