فناوری اطلاعات

November 22, 2016
16:21 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81267

رئیس مرکز ملی فضایی ایران خبر داد: ایجاد شبکه‌ تعاملی دانش بنیان ها در حوزه پروژه های فضایی

رئیس مرکز ملی فضایی گفت: با شکل‌ گرفتن کارگروه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان بستر لازم برای تحقق پروژه‌های کلان در کاربری‌های فضایی و ایجاد شبکه تعاملی فراهم می شود.
منوچهر منطقی در نخستین نشست «کارگروه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان» در حوزه فضایی افزود: با شکل‌ گرفتن کارگروهی تخصصی که شبکه‌سازی شرکت های دانش بنیان در کاربری‌های فضایی را دنبال می‌کند بستر و زمینه‌های لازم برای تحقق پروژه‌های کلان فراهم می شود.
 
وی افزود: این کاربری ها در زمینه هایی همچون هوا و فضا، ماهواره، سنجش از دور و حافظت از محیط زیست است.
 
به گفته منطقی، انجام پروژه‌های کلان ملی به صورت شبکه ای رسالت اصلی کارگروه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می شود.
 
وی گفت: ایجاد بستر لازم برای استفاده از ماهواره در کاهش حوادث جاده ای، کنترل حمل و نقل سنگین جاده ای، کنترل بحران های طبیعی (سیل، زلزله، طوفان و …)، کنترل اراضی کشاورزی ، شهری و نیز کنترل محیط زیست (آتش سوزی جنگل ها، پایش وحوش و گونه های جنگلی) از پروژه های حوزه فضایی به شمار می‌روند.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردی یادآور شد: سوق دادن شرکت‌ها به ایجاد یک شبکه برای انجام پروژه‌های کلان در دستور کار گروه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت بودجه و منابع، با تجمیع قابلیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی می‌توان زمینه تحقق یک پروژه کلان فناورانه در سطح ملی را فراهم کرد؛ بر همین اساس این کارگروه به‌دنبال ایجاد یک یا چند شرکت‌ دانش‌بنیان نیست، بلکه تلاش می‌کند شبکه‌ای تعاملی از این شرکت‌ها را ایجاد کند.
 
منطقی افزود:  تلاش می‌کنیم با برقراری تعامل و ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، زمینه گسترش بازار این شرکت‌ها و توسعه توانمندی فنی کشور را از راه ارتباط این شرکت‌ها با همتایان بین‌المللی آن‌ها ایجاد کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.