اپراتورها

باندپهن ثابت

November 22, 2016
18:17 سه شنبه، 2ام آذرماه 1395
کد خبر: 81281

شاتل در گراش تلفن ثابت عرضه می‌کند

گراش یکی از اولین شهرهایی است که قرار است از خدمات تلفن ثابت شرکت شاتل استفاده کند.
 
به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، جعفر یوسفی، مسئول نمایندگی شرکت شاتل در گراش، می‌گوید: «دفتر شاتل در گراش از تیر ماه سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. خدمات تلفن ثابت شاتل با پیش شماره‌ی ۹۱۰۰ در مجتمع‌های مسکونی و تجاری بالای ۲۰ واحد ارائه می‌شود و سیستم پرداخت این تلفن‌ها اعتباری است و نیازی به چاپ قبض  تلفن ندارد. مجتمع‌های مسکونی و تجاری در صورت عقد قرارداد با شرکت شاتل می‌توانند از خدمات اینترنت پرسرعت شاتل نیز استفاده کنند.»
 
مهندس پیمان همایون، مدیر دفتر شاتل فارس، به امتیاز‌های تلفن ثابت شاتل در مقایسه با تلفن ثابت مخابرات اشاره می‌کند و می‌گوید: «مخابرات برای ارائه خدمات خود به مشترکین می‌بایست از مخابرات تا مجتمع سیم‌کشی کند. نگهداری و احتمال سرقت سیم، طول فاصله و نویز‌ خط، مشکلاتی است که تلفن ثابت مخابرات دارد. اما تلفن ثابت شاتل بر پایه‌ی اینترنت نیاز به سیم‌کشی ندارد و تمام تجهیزات به صورت فشرده در مجتمع مورد نظر نصب خواهد شد. یعنی ما مجوز داریم به جای کابل‌کشی تا مکان مشترکین، با استفاده از اینترنت، ارتباط را برقرار کنیم که این راه هم سریع‌تر و هم کم‌هزینه‌تر است. کیفیت صدا به صورت HD و چند برابر باکیفیت‌تر از مخابرات خواهد بود. کارخانجات و مراکز تجاری نیز می‌توانند بدون نیاز به سیم‌کشی‌های متعدد، چندین ورودی و خروجی به صورت هم‌زمان داشته باشند. ارتباط دادن تلفن ثابت به تلفن همراه و در دسترس بودن تلفن ثابت در تمام مکان‌ها از دیگر خدمات شاتل محسوب می‌شود.»
 
او ادامه می‌دهد: «تعرفه‌ی آن نیز زیر نظر سازمان تنظیم مقررات سازمانی است، یعنی همان سازمانی که بر روی مخابرات نظارت دارد. با توجه به رقابت با مخابرات، ما تعرفه‌ها را ده درصد زیر تعرفه مخابرات تنظیم کرده‌ایم. افراد برای ثبت‌نام در ابتدا صد هزار تومان پرداخت می‌کنند و مابقی به صورت قسطی طی ۳۶ قسط پرداخت می‌شود.»
 
یوسفی می‌گوید: «افرادی که در گراش متقاضی این سرویس هستند، می‌‌توانند از امروز به دفتر شاتل گراش واقع در پاساژ زارعی برای عقد قرارداد اولیه مراجعه کنند.» هر چند در تماسی که با مرتضوی، رییس مخابرات گراش، داشتیم او می‌‌‌گوید هنوز در زمینه‌ی راه‌اندازی از سوی شرکت شاتل اطلاعی ندارد و تاکنون اقدامی نشده است.
 
خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای که با بابک تراکمه، عضو هیات مدیره مخابرات ایران، داشته به قرارداد ارائه خدمات تلفن ثابت با شرکت شاتل در شیراز اشاره کرده است. در این مصاحبه آمده است: «اولین FCP که برای ارائه خدمات ثابت به مخابرات درخواست داد، شاتل بود که در دو سه ماه اخیر مقدمات ارائه آن فراهم شد. ممکن است شیراز به عنوان نقطه پایلوت این سرمایه‌گذاری معرفی شود و در آن صورت به سمت تبدیل کافوهای مسی به فیبر نوری می‌رویم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.