لبه تکنولوژی

November 23, 2016
18:20 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1395
کد خبر: 81298

ربات ها مردم را به خرید تشویق می کنند

مالکان برخی فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که بیم دارند گسترش خرید اینترنتی به کسب و کارشان آسیب بزند، تلاش دارند با استفاده از ربات ها مردم را به خرید حضوری تشویق کنند.
تعدادی از فروشگاه های بزرگ در آمریکا قصد دارند از ربات های ساخت شرکت ژاپنی سافت بانک در شعب خود بهره بگیرند تا مراجعان انگیزه بیشتری برای خرید و هزینه کردن پیدا کنند.
 
این ربات که Pepper  نام دارد به تازگی در فروشگاه هایی در سان فرانسیسکو و سانتاکلارا به کار گرفته شده و ظرف سه ماه آینده استفاده از آن در برخی ایالات دیگر آمریکا آغاز می شود.
 
ربات های یاد شده که ۱۲۰ سانتیمتر قد دارند، در فروشگاه ها پرسه می زنند و مردم را برای خرید اقلام مختلف راهنمایی کرده و اطلاعات تکمیلی در مورد هر محصول را در اختیار آنان می نهند. بر روی سینه این ربات، یک رایانه لوحی یا تبلت نصب شده که پاسخگوی سوالات مشتریان است.
 
نشان دادن مسیر رسیدن به محل فروش کالای مورد نظر، قیمت آنها و .. از جمله اطلاعاتی است که از طریق این ربات در دسترس است، اما Pepper علیرغم اینکه دارای دستانی با پنج انگشت و یک سر است، قادر به خارج کردن اقلام مورد نظر از قفسه های فروشگاه ها نیست.
 
صحبت کردن با این ربات مانند صحبت کردن با یک بچه کوچک است. Pepper  به فناوری تشخیص چهره کاربران مجهز است و لذا با درک حالات روحی افراد به آنان پاسخ می دهد. این ربات برای جواب دادن به افراد حتی به لحن و تن صدای آنان نیز توجه می کند تا رضایت مشتری را به طور کامل جلب کند.
 
قرار است با همکاری آی بی ام، هوش مصنوعی این ربات ها ارتقا یابد تا آنها در آینده بتوانند به شکلی گسترده تر پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. پیش از این استفاده از بیش از هفت هزار ربات Pepper در خرده فروشی ها و فروشگاه های بزرگ ژاپن آغاز شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.