تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 27, 2016
10:24 یکشنبه، 7ام آذرماه 1395
کد خبر: 81351

رکورد خرید آنلاین در جمعه سیاه شکسته شد

تعطیلات عید شکرگزاری و همین طور تخفیف های ویژه جمعه سیاه باعث ثبت رکورد تاریخی ۳.۳۴ میلیارد دلاری در حوزه خریدهای آنلاین شد.
تحول مهمی که خریدهای آنلاین جمعه سیاه سال جاری را از سال گذشته متمایز کرده است، افزایش استفاده مردم از گوشی های همراه و تبلت ها برای انجام خریدهای اینترنتی است.
 
برآوردهای شرکت ادوبی نشان می دهد تنها در روز شکرگزاری خریدهایی به ارزش ۳.۳۴ میلیارد دلار به طور انلاین انجام شده و ۱.۲ میلیارد دلار از این رقم مربوط به خریدهای موبایلی بوده است. گزارش مستقل ChannelAdvisor هم نشان می دهد که ۶۸.۲ درصد از ترافیک خریدهای آنلاین در روز شکرگزاری مربوط به گوشی های هوشمند بوده است. با احتساب تبلت ها و دیگر ابزار الکترونیک قابل حمل این رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا می یابد.
 
نکته جالب دیگر پیشی گرفتن سفارش های آنلاین موبایلی از سفارش های ثبت شده با استفاده از رایانه های شخصی بوده است. ۵۳ درصد از سفارش های خرید با استفاده از گوشی ها و تبلت ها ثبت شده اند و لذا کاربران رایانه های شخصی از کاربران تلفن های همراه در حوزه خرید اینترنتی عقب افتاده اند.
 
ترافیک موبایلی سایت های برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز در سال جاری رشد بی سابقه ای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.
 
تحول قابل تامل دیگر در گزارش ادوبی به استقبال گسترده تر مردم از فروشگاه های آنلاین بزرگ باز می گردد، به گونه ای که خرید آنلاین از این سایت ها دو برابر سایت های خرده فروشی کوچک بوده است. ۵۵ درصد ترافیک سایت های خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.
 
همچنین هر کاربر گوشی های اندرویدی به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر کاربر گوشی های iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خرید انجام داده است. البته اگر چه ترافیک موبایلی بازدید از سایت های تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانه های رومیزی بوده، اما سفارشات نهایی ثبت شده از این طریق ۳۷ درصد کل سفارشات را تشکیل می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.