تلفن همراه

گوشی

November 30, 2016
18:08 چهارشنبه، 10ام آذرماه 1395
کد خبر: 81395

IDC: سهم گوشی های هوشمند ویندوزی در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۰.۱ درصد خواهد بود

IDC با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۰ دیگر تقریبا اثری از گوشی‌های هوشمند ویندوزی نخواهد بود، چراکه سهم این گوشی‌ها به کمتر از ۰.۱ درصد خواهد رسید.
 
مایکروسافت در دو سال اخیر رویکردی منفعلانه در قبال گوشی‌های هوشمند ویندوزی در پیش گرفته است و آن‌چنان که باید از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ویندوزی حمایت نمی‌کند. مایکروسافت با عرضه‌ نکردن گوشی هوشمند جدید، در ماه‌های گذشته قیمت محصولات پیشین خود را نیز کاهش داده است؛ البته آلکاتل و اچ‌پی اخیرا گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ جدیدی راهی بازار کرده‌اند، اما این اقدام را نمی‌توان به‌اندازه‌ی کافی برای بهبود اوضاع مناسب تلقی کرد.
 
IDC با انتشار گزارشی جدید، وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند را روشن کرده است. این موسسه‌ی تحقیقاتی اعلام کرده است انتظار دارد تا در سال ۲۰۱۶ قریب به ۱.۴۵ میلیارد گوشی هوشمند به فروش برسد که در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی، افزایش ۰.۶ درصدی دارد. در این بین سهم گوشی‌های هوشمند ویندوزی کمتر از ۰.۴ درصد است که نشان از فروش ۶.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ دارد. IDC انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ میزان فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزی بیش از پیش کاهش یابد و به یک میلیون دستگاه برسد، که از این‌رو سهم گوشی‌های هوشمند ویندوزی به کمتر از ۰.۱ درصد خواهد رسید. IDC در گزارش خود می‌گوید:
 
مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ عملکرد درخشانی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند از خود به نمایش نگذاشت. اچ‌پی امسال گوشی هوشمند X3 را راهی بازار کرد که تنها نمونه بارز عرضه یک گوشی ویندوزی در سال جاری میلادی بود. IDC پیش‌بینی می‌کند عرضه‌ی گوشی‌های ویندوزی در سال ۲۰۱۶ با کاهش ۷۹.۱ درصدی همراه شود. همچنین باید به کاهش تعداد تولیدکنندگان محصولات ویندوزی نیز اشاره کرد. باوجود اینکه شایعات در خصوص عرضه‌ی گوشی هوشمند منتسب به سرفیس فون بسیار به گوش می‌رسد، اما باید به این نکته اشاره کرد که ردموندی‌ها کار بسیار سختی در پیش رو دارند.
 
iDC پیش‌بینی کرده است عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱.۷۱ میلیارد دستگاه خواهد رسید. به گزارش این موسسه انتظار نمی‌رود دو پلتفرم اندروید و iOS در چهار سال آینده به وضعیتی متعادل برسند و همچنان سهم ۸۵ درصدی اندروید در برابر سهم ۱۴ درصدی iOS باقی خواهد ماند. هرچند IDC اعلام کرد سال ۲۰۱۶، اولین سالی است که اپل با کاهش عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش، به میزان فروش ۱۱ درصد خواهد رسید؛ اما سال ۲۰۱۷ به دلیل عرضه‌ی نسل جدید آیفون به مناسبت ۱۰ سالگی عرضه این گوشی، اپل دوباره با افزایش رشد فروش روبرو خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.