اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 6, 2016
19:21 سه شنبه، 16ام آذرماه 1395
کد خبر: 81469

وزیر ارتباطات اعلام کرد: لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر/ وضعیت یاندکس روسی در ایران

وزیر ارتباطات گفت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.
 
محمود واعظی صبح امروز در حاشیه دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت.
 
وزیر ارتباطات در خصوص همکاری موتور جست‌وجوی روسی "یاندکس" در ایران اظهار کرد: با حضور هیات روسی در ایران این موضوع نیز در کنار سایر موارد پیگیری می‌شود اما هنوز توافق قطعی درباره موضوع صورت نگرفته است.
 
محمود واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: امیدواریم با بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بتوانیم به اهدافی که در این حوزه در نظر داریم، برسیم.
 
وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ رقم خوبی برای مواردی چون ارتباط رسانی روستایی، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و غیره در نظر گرفته شده است.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم اعمال کاهش تعرفه اینترنت از سوی برخی شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای قیمت اینترنت رقمی را به عنوان سقف تعیین می‌کند و هیچ اپراتوری مجاز نیست خدمات را با قیمتی بیش از آن ارائه کند. البته رقابت بین اپراتورها و شرکت‌های FCP موجب می‌شود که شرکت‌ها تعرفه‌های متنوعی را ارائه کنند اما اگر در موردی سقف تعرفه مورد توجه قرار نگرفت مشترکان می‌توانند موضوع را با سامانه ۱۹۵ مطرح کرده و از آن طریق پیگیری کنند.
 
واعظی در ارتباط با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برخی کانال‌های خبری نیز توضیح داد: بر اساس آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شده است که کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.
 
او در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول شده است تا با تشکیل کمیته‌ای آیین‌نامه‌های مربوط به این بخش را تدوین کند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا درست است که اعلام شده برای تبلیغات ریاست جمهوری باید کاندیدها از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند، گفت: هنوز آیین‌نامه‌ای در این خصوص تدوین نشده و این موضوع به گونه‌ای است که نمی توان آن را تنها در اختیار یک وزارت خانه دانست. البته سال گذشته شورای عالی فضای مجازی یک چارچوبی کلی در این خصوص تعیین کرده است.
 
واعظی همچنین در صحبت‌های خود از اقدامات دولت برای ارتباط رسانی به روستاها یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه اقدام خوبی انجام داده و حدود ۵۰۰۰ روستای جدید را به ما معرفی کرده است تا برای ارائه خدمات سلامت الکترونیک در اولویت قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.