تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

December 6, 2016
20:03 سه شنبه، 16ام آذرماه 1395
کد خبر: 81472

مراقب شارژرهای جعلی اپل باشید

شارژرهای جعلی اپل ممکن است ارزان‌تر از نمونه‌های اصلی باشند، اما هزینه پایین‌تر واقعا ارزش آسیب رساندن به آیفون شما را ندارد، همان‌طور که طبق تحقیقات، ۹۹ درصد از شارژرهایی که در سایت‌های آنلاین به فروش می‌رسند، تقلبی هستند.
 
یک موسسه خبره در تعیین استانداردهای تجاری در انگلستان یک سری آزمایشات انجام داده تا مشخص کند شارژرهای جعلی اپل چقدر امن هستند و نتایج این آزمایشات هشداردهنده است. شرکت متخصص ایمنی جهانی به نام UL  که در آمریکا قرار دارد، آزمایش‌هایی را روی شارژرهای آنلاین خریداری‌شده از هشت کشور مختلف از جمله چین، آمریکا و استرالیا انجام داده است.
 
با توجه به تحقیقات جدید، عظیم ۹۹ درصد از شارژرهای جعلی اپل که برای خرید آنلاین در دسترس هستند، در آزمون ایمنی عمومی شکست می‌خورند. این آزمون ولتاژ بالا را روی شارژرهای جعلی اپل آزمایش کرد و از میان ۴۰۰ شارژر تنها سه مورد ثابت کردند که عایق کافی برای ارائه محافظت در برابر شوک الکتریکی هستند.
 
مراقب آنچه می‌خرید باشید
شارژرهای تقلبی اپل ممکن است به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه‌های اصلی باشند، اما آنها خطرات زیادی دارند و ممکن است در نهایت به دستگاه و خانه شما آسیب رسانده و حتی باعث آسیب‌های فیزیکی شوند.
 
بنابراین به شدت توصیه می‌شود که محصولات الکتریکی از جمله شارژر یا موارد دیگر، تنها از منابع قابل اعتماد که محصولات باکیفیت ارائه می‌کنند خریداری شود.
 
کالاهای تقلبی که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند در حال تبدیل شدن به یک موضوع فزاینده و هشداردهنده هستند و حتی  سایت‌های خرده‌فروشی مانند آمازون در حال تلاش برای سرکوب محصولات تقلبی است.
 
خود اپل نیز در ماه اکتبر هشدار داد که ۹۰ درصد از شارژرهای اپل فروخته شده در آمازون جعلی هستند و از کاربران خواست تا قبل از خرید درباره این موضوع فکر کنند.
 
چگونه می‌توانیم محصولات تقلبی را از واقعی تشخیص دهیم؟
محصولات الکتریکی جعلی معمولا کیفیت پایین دارند و ناامن هستند، اما ممکن است تشخیص اینکه کدام محصولات واقعی هستند و کدام تقلبی دشوار باشد. برای این کار توصیه می‌شود از علائم موجود استفاده کرده و مثلا به آرم‌های متفاوت و یا نام‌های تجاری، غلط املائی و یا علائم ایمنی مختلف نگاه کنید.
 
همچنین مراقب باشید که دستگاهتان را بیش از اندازه شارژ نکنید، زمانی که در حال شارژ شدن هستند آنها را نپوشانید و هرگز از شارژر با یک کابل آسیب‌دیده استفاده نکنید.
 
در نهایت، اگر قیمت شارژر بیش از حد خوب بود که بتواند درست باشد و بسیار کمتر از آن قیمت داشت که معمولا برای خرده فروشی استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید که به احتمال زیاد یک محصول تقلبی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.