فناوری اطلاعات

December 6, 2016
22:00 سه شنبه، 16ام آذرماه 1395
کد خبر: 81476

اعتراض و جنجال در نشست بخش خصوصی و دولتی ICT

چهارمین نشست هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی در حوزه ICT که توسط وزارت ارتباطات برگزار می‌شد با اعتراض تعدادی از مدیران سابق و فعلی  تشکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به پایان رسید. 
 
روال این جلسات گزارش بخش دولتی به بخش خصوصی و سپس شنیده شدن صحبت‌های بخش خصوصی است و امروز نیز این جلسه با گزارش دولتی‌ها شروع شد. در ادامه پنل بخش خصوصی با حضور ناصرعلی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ویدا سینا، نوروزی از اتاق بازرگانی ، کلاهی ( فعال بخش خصوصی و عضوکمیته انتخاب شرکتهای دانش بنیان)  و یک عضو اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار برگزار شد. 
 
در جلسات قبلی پس از صحبتهای بخش خصوصی وزیر ارتباطات به پرسشهای مطرح شده پاسخ میداد اما در این جلسه به دلیل جلسه ای که از قبل داشت زودتر جلسه را ترک کرد.
 
اما به محض ترک جلسه توسط وزیر ارتباطات امیرحسین سعیدی نائینی رییس سابق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اعتراض سخنرانی‌ها را قطع کرد و  به برگزار کنندگان این جلسه انتقاد کرد که چرا فرصت به برخی تشکل‌های بخش خصوصی داده شده که تعداد اعضای زیادی ندارند و در مقابل سازمان نظام صنفی فرصت لازم را برای صحبت نداشته است. 
 
وی با انتقاد از انتخاب اعضای پنل گفت که قانون میگوید فقط سازمان نظام صنفی نماینده بخش خصوصی است نه دیگر تشکلها . ویدا سینا یکی از اعضای پنل در پاسخ به وی گفت که ناصرعلی سعادت نماینده سازمان نظام صنفی  نیز در پنل حضور دارد. در بخشهایی از صحبتهای سعیدی نائینی برخورد کلامی بین وی و نوروزی از اتاق بازرگانی به وجود آمد.
 
در این  جلسه دکتر دوایی معاون وزیر ارتباطات توضیح داد که تلاش شده از همه گروه‌های بخش خصوصی برای حضور در این جلسه دعوت شود. وی گفت که بخش خصوصی فقط کسانی نیستند که صدایشان را در جلسات بلند کنند و بسیاری از افراد دیگر هم هستند که در حال حاضر جلسه حضور دارند و نماینده بخش خصوصی هستند. 
 
باقر بحری دیگر مدیر  سازمان نظام صنفی نیز با اعتراض و گفتن اینکه با این صحبتها به آنها توهین شده صحبت های معاون وزیر را قطع کرد که در ادامه باعث شد وی از ادامه سخنرانی منصرف شود.  
 
در ادامه کلاهی عضو کمیته انتخاب شرکتهای دانش بنیان طی صحبت‌هایی از طرفین خواست که جلسه‌ای را که با هدف خوب برگزار شده به سمت و سوی دیگری نبرند. 
 
چهارمین جلسه هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.