تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2016
9:43 پنجشنبه، 18ام آذرماه 1395
کد خبر: 81500

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: ماموریت‌های پست‌بانک‌ با ماموریت‌های وزارت‌ ارتباطات عجین شده است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماموریت‌های پست‌بانک‌ایران از منظرهای مختلفی با مأموریت‌های حوزه وزارت‌ارتباطات و فناوری‌اطلاعات عجین شده است؛ چون تنها بانک در شبکه بانکی کشور است که به‌صورت ویژه‌ در حوزه ICT ورود پیدا کرده است.البته دریک نگاه‌کلی می‌توان گفت که نوع تعاملات این وزارت با پست‌بانک‌ایران درخصوص وجوه اداره‌شده بیش‌تر نمایان است.
 
امیرحسین دوائی‌مرکزی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: پست‌بانک‌ایران پیشرفت‌های خوبی در راستای رفع چالش‌های موجود در خصوص شرکت‌ها در بحث تضامین، وثایق مالی و چک‌های برگشتی آنان داشته است.
 
وی افزود: با برگزاری جلسه‌های کارشناسی و مفاهمه با خسرو فرحی مدیرعامل این بانک با شرکت‌های مذکور راه‌حل‌های خوبی ارائه شد که موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد از پست‌بانک‌ایران شده است. اما انتظارات مجموعه وزارت ارتباطات از این ‌بانک بیش‌تر از این‌هاست که دلیل عمده این امر ماموریت ملی آن تحت‌عنوان بانک تخصصی حوزه ICT است.
 
دوائی‌مرکزی تصریح کرد: پست‌بانک‌ایران از دوجهت مهم ارزیابی می‌شود؛ یکی بحث کارگزاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به عنوان درگاه‌های ورود سرمایه به کشور اعم از تضامین بین‌المللی و مورد مهم دیگری که در این بانک باید رشد پیدا کند این است که باید فرآیند یادگیری ملی و بین‌المللی در بانک تدوین شود تا بانک ما ارتقا پیدا کرده و در تراز بانک‌های برتر دنیا که در حوزه‌های تخصصی سرمایه‌گذاری می‌کنند قرار گیرد. اگر بانکی تخصصی شده و بتواند این فرآیند را خوب مدیریت کند درصدی از درآمد خود را از این راه می‌تواند جذب کند. استفاده بهینه از سپرده‌های مردم در جهت سرمایه‌گذاری تخصصی معمول‌ترین راه‌ برای درآمدزائی در بانک است اما روش دیگر با تحرک واداشتن سرمایه‌های بیرون از بانک است که الان دراختیار بانک نیست ولی بر مبنای اعتماد سیستم تخصصی بانک می‌تواند در جهت سرمایه‌گذاری تجهیز شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: از جمله ویژگی‌های مثبت پست‌بانک‌ایران تعداد مشتریان انبوه و تعدد شعب و باجه‌های خدمات بانکی درسطح کشور است. بنابراین حوزه‌ای که می‌شود از آن استفاده کرد و الان کم استفاده می‌شود خدمات مبتنی بر ICT است که بزرگ‌ترین بازار رشد این خدمات درمناطق کم‌ترتوسعه یافته از قبیل روستاها،‌ مناطق محروم و شهرهای کوچک است.
 
دوائی اظهارداشت: موضوع دولت الکترونیک، سلامت، کشاورزی،‌ آموزش بازار بسیار بزرگی است که سرمایه‌گذاری در آن هم می‌تواند به‌شدت سودآور و مفید باشد چون به آن فقط نباید از لحاظ سود بنگریم بلکه باید به عنوان یک مأموریت ملی بنگریم که هم لذت‌بخش باشد و هم بتواند تأثیری در ارتقای جامعه بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.