باندپهن

باندپهن ثابت

December 9, 2016
17:39 جمعه، 19ام آذرماه 1395
کد خبر: 81507

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

محمد خسروی، در آیین افتتاح ۲۲ پروژه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان، با اشاره به اینکه اپراتورهایی که پا به عرصه گذاشته‌اند باید درآمد داشته باشند، اظهار کرد: دولت‌ها مکلفند در مناطقی که اقتصادی نیستند، سرمایه گذاری کرده و خدمات ارائه دهند.

وی افزود: بر این اساس برای خدمات عمومی اجباری(USO) اعتباراتی تعیین شده که تا کنون ۱۰۰ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

مجری طرح خدمات فناوری اطلاعات در مناطق محروم عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز همه مردم در پی دسترسی به اینترنت هستند، دولت تدبیر و امید اولویت خود را بر افزایش پهنای باند اینترنت متمرکز کرده و آن را به عنوان موتور محرکه توسعه سایر بخش‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس افزایش پهنای باند ۲۵ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است که سهم کردستان از این میزان ۳۳۶ روستا بوده و تا ماه آینده اجرایی خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه ۸۸۱ روستای کردستان تا پایان دولت به اینترت پرسرعت مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: قراردادهای لازم برای اجرای این مهم بسته شده و تا پایان دولت اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد تومان در زمینه خدمات عمومی اجباری(USO) تا پایان دولت در کردستان هزینه می‌شود که تا کنون ۲۲ میلیارد آن هزینه شده و ۱۸ میلیارد نیز در دست اقدام است.

همراه اول ۱۳۱ میلیارد تومان در کردستان سرمایه گذاری می‌کند

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول گفت: از مردادماه سال جاری تا مرداد سال آینده ۱۳۱ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات همراه اول در استان کردستان سرمایه گذاری خواهد شد.

وحید صدوقی نیز  در این مراسم اظهار کرد: تامین فیبر نوری از جمله الزامات اینترنت نسل چهارم است که تا کنون ۷۳ سایت در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان کردستان ۱۴۸ سایت نسل سوم و ۳۷ سایت نسل چهارم اجرا شده است، افزود: از مردادماه سال جاری تا مرداد سال آینده ۱۳۱ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات همراه اول در استان کردستان سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید ۳۱۳ سایت نسل سوم و ۱۸۰ سایت دارای آخرین تکنولوژی در استان ایجاد شود که این موارد پیگیری می‌شود و تا پایان دولت اجرایی خواهد شد.

وی پوشش کامل اینترنت نسل سوم در استان را یکی از اهداف همراه اول اعلام کرد و افزود: همواره تلاش می‌کنیم تا با بهترین کیفیت بتوانیم خدمات لازم را به کاربران همراه اول در استان ارائه دهیم.

صدوقی در پایان خاطرنشان کرد: پنج استان کشور دارای بالاترین سهم بازار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که کردستان نیز یکی از این استان‌هاست و این نشان دهنده ظرفیت استان در این زمینه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.