رگولاتوری

December 11, 2016
10:39 یکشنبه، 21ام آذرماه 1395
کد خبر: 81544

ضرب‌الاجل ۲ هفته‌ای قطع سیم کارت‌های دارای نقص اطلاعات

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از تعیین مهلت نهایی به دارندگان سیم‌کارت‌های دارای نقص اطلاعات تا اول دی ماه خبر داد.
جهانگیر اسدی در گفتگو با مهر با اشاره به مهلت تعیین شده برای تعیین تکلیف سیم‌کارت‌هایی که دارای پرونده ناقص در سامانه ثبت اطلاعات اپراتورهای موبایل هستند، گفت: طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های موبایل از دو سال پیش آغاز شده است و هم‌اکنون با توجه به مهلت تعیین شده از سوی رگولاتوری برای اپراتورهای تلفن همراه، آخرین مرحله این طرح اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این مرحله اپراتورهای موبایل به مشترکان تا پایان آذرماه فرصت داده‌اند که نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده‌شان اقدام کنند، افزود: هم‌اکنون حدود ۱۰ میلیون سیم‌کارت با اطلاعات ناقص در شبکه‌های اپراتوری موبایل فعال هستند که باید تعیین تکلیف شوند.
 
اسدی اضافه کرد: در این مرحله پس از پیامکی که از سوی اپراتورها به مشترکان این سیم‌کارت‌ها داده می‌شود، در صورت عدم مراجعه، ارتباط آنها یکطرفه شده و پس از اعلام اخطار و عدم توجه به آن، ارتباط مشترک به صورت کامل قطع می‌شود.
 
وی مغایرت مشخصات سجلی، اطلاعات ناقص پرونده و نیز عدم تطبیق شماره‌ شناسنامه و کدملی را از جمله اطلاعاتی عنوان کرد که در سامانه اپراتورهای تلفن همراه از سوی این مشترکان ناقص اعلام شده است.
 
سخنگوی رگولاتوری تأکید کرد: با توجه به اینکه اپراتورهای تلفن همراه با اعلام پیامک به این مشترکان، نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده اخطار داده‌اند، آخرین مهلت تعیین شده برای مشترکان به منظور ثبت اطلاعات نهایی اول دی ماه اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.