فناوری اطلاعات

December 13, 2016
12:42 سه شنبه، 23ام آذرماه 1395
کد خبر: 81572

ساخت ماهواره سنجش از دور با همکاری روسیه آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نهایی شدن قرارداد ساخت یک ماهواره سنجش از راه دور با همکاری کشور روسیه خبر داد.
محمود واعظی در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: نقشه راه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه بعد از چند روز از برگزاری این اجلاس، آماده شده که امروز به امضا می رسد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: توافق ما برای ساخت یک ماهواره سنجش از راه دور نهایی شده که سند آن امروز امضا می شود و کار ساخت آن از فردا شروع می شود.
 
وی با اشاره به ملاقات های متعددی که روسای جمهوری دو کشور با هم داشتند افزود: آخرین این ملاقات ها در جریان اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان در باکو بود که در آن اجلاس تصمیم گرفته شد که با سرعت روابط اقتصادی دو کشور گسترش پیدا کند و تاکید دو رئیس جمهوری بر این بود که اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور بتواند موانع میان دو کشور را برطرف کند و نقشه راهی را برای آینده دو کشور تهیه کند.
 
رئیس طرف ایرانی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه با بیان اینکه علاوه بر سند کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، هشت سند دیگر نیز امضا می شود، گفت: امضای دو سند بانکی، امضای سند میان سازمان استاندارد و آژانس مقررات فنی و اندازه شناسی روسیه و سند حوزه همکاری های انرژی از جمله این اسناد است.
 
واعظی همکاری های بخش خصوصی ایران و روسیه را در حال پیشرفت اعلام و تصریح کرد: دو پروژه بسیار مهمی که از سال گذشته مذاکرات آن شروع شده با حدود نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مربوط به احداث نیروگاه حرارتی بندرعباس و برقی کردن خط راه آهن گرمسار به اینچه برون است که بعد از تصویب در هفته گذشته در هیات دولت، امروز به امضا می رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.