اپراتورها

تلفن همراه

December 15, 2016
9:34 پنجشنبه، 25ام آذرماه 1395
کد خبر: 81604

ام‌تی‌ان بخشی از پول خود را از ایران خارج کرد

منابع آگاه گفتند، شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی که در تلاش بوده یک‌میلیارد دلار از درآمد خود را از ایران خارج کند، به‌کمک بانک‌های اروپایی توانسته چند میلیون دلار از این پول را به خارج از ایران انتقال دهد.
 
اکنون که تعدادی از تراکنش‌های مالی این شرکت تکمیل شده، ام‌تی‌ان انتظار دارد بتواند کل پول خود را تا پایان سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی از ایران به آفریقای جنوبی منتقل نماید. این پول شامل 430 میلیون دلار وام بازپرداخت شده توسط شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل و سودی است که طی 5 سال شرکت ام‌تی‌ان در ایران کسب کرده و روی هم انباشته شده است. شرکت ام‌تی‌ان 49 درصد از سهام شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل را در اختیار دارد.
 
این اقدام گامی در راستای عادی سازی فعالیت‌های تجاری ام‌تی‌ان در ایران است. تحریم‌های غرب طی سال‌های گذشته مانع از آن شده بود که ام‌تی‌ان سود حاصل از فعالیت‌های خود در ایران را به خارج منتقل نماید. هرچند ایران یکی از مهمترین بازارهای ام‌تی‌ان به شمار می‌آید، اما احتمال تیره‌تر شدن روابط ایران و آمریکا و تحت تأثیر قرار گرفتن کسب و کار گروه ام‌تی‌ان در هر زمانی وجود دارد و این وضعیت با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا بیشتر هم شده است.
 
پیتر تاکائندسا، مدیر پولی مؤسسه مدیران سرمایه گذاری مرجنس در کیپ‌تاون در این باره گفت، انتخاب ترامپ «یک عامل ناشناخته است… اگر ام‌تی‌ان بتواند زودتر پول خود را از ایران خارج کند، برای سهامدارانش خوب خواهد بود».
 
پس از اعلام خبر خروج بخشی از پول شرکت ام‌تی‌ان از ایران، سهام این شرکت در بورس ژوهانسبورگ تا یک درصد افزایش یافت.
 
یک منبع آگاه گفت، ام‌تی‌ان اطمینان دارد که خواهد توانست روند خروج سود خود از ایران را در آینده ادامه دهد، حتی اگر تغییر دولت آمریکا در 20 ژانویه بر فضای سیاسی حاکم بر روابط ایران و آمریکا تأثیر بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.