بازار سرمایه

December 16, 2016
20:46 جمعه، 26ام آذرماه 1395
کد خبر: 81618

استارت‌آپ ها بازار بورس را در دست بگیرند

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار برداشتن محدودیت‌های استفاده از ابزارهای معاملاتی را از بهترین اتفاقات سازمان بورس و اوراق بهادار دانست که با استفاده از آن استارت آپ ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های توسعه‌ای خود، بازار را در اختیار بگیرند.
 
احمد عراقچی امروز در نمایشگاه الکامپ، در نشست خبری سالن دولت الکترونیک با اشاره به پذیره نویسی استارت آپ ها برای حضور در صندوق فرابورس ایران بیان کرد: بخشی از برنامه‌های حمایتی سازمان بورس حمایت از بنگاه های زودبازده و شرکت‌های نوپاست و ما تامین مالی در بازار سرمایه و عملیاتی کردن ایده ها در این بازارها را در دستور کار داریم.
 
وی با تاکید بر برداشتن محدودیت‌های استفاده از ابزارهای معاملاتی به عنوان یکی از بهترین اتفاقات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این زمینه استارت‌آپ ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های توسعه‌ای خود و ایده‌های مدنظر، بازار را در اختیار بگیرند.
 
معاون اجرایی سازمان بورس اوراق و بهادار ادامه داد: مهم‌ترین اقدام سازمان بورس کمک به توسعه استارت آپ ها با حذف قوانین و مقررات و باز کردن فضا برای این شرکت های نوپاست. هم اکنون ما دسترسی به سامانه های آنلاین بورس را برای این شرکت ها باز کرده ایم و در کسب و کارها آنها را راهنمایی می‌کنیم.
 
عراقچی افزود: در این زمینه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاههای شهید بهشتی و شریف و تسهیل قوانین و مقررات برای فعالیت استارت آپ ها در حوزه بورس را پیگیری می کنیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه حجم بزرگی از اقتصاد کشور از طریق بازار سرمایه تامین مالی می‌شود، گفت: بخش عمده توسعه بازار سرمایه مرتبط با تکنولوژی های نوین است، به همین دلیل ما در نقشه راه فناوری اطلاعات در بورس موضوع تسهیل دسترسی عامه افراد جامعه به بازار را با ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات پیگیری می‌کنیم.
 
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: موضوع توسعه نرم‌افزار سامانه اصلی معاملات بورس از دیگر برنامه‌های مدنظر است که به دلیل برخی مشکلات فنی باعث بروز تاخیر در معاملات بورس شده است.
 
عراقچی همچنان با اشاره به این نرم‌افزار اظهار کرد: نرم‌افزار این سامانه در ۸ سال گذشته به دلیل شرایط خاص فضای بین‌المللی بروزرسانی نشده است و ما در حال حاضر در حال به روزرسانی آن و راه‌اندازی سامانه پشتیبان برای رفع ناپایداری هستیم.
 
وی در ادامه گفت: با بروزرسانی سامانه معاملات بورس امیدواریم در نیمه اول سال آینده سامانه جدید و به روزی را راهاندازی کنیم و همچنین با اپراتورهای بین‌المللی وارد مذاکره شده‌ایم.
 
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۲۵ تا ۲۸ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.