فناوری اطلاعات

December 18, 2016
9:36 یکشنبه، 28ام آذرماه 1395
کد خبر: 81643

“اولین سمپوزیوم مدیریت دانش و نوآوری در شهر”

این سمپوزیوم با هدف بررسی فرصت های مطالعاتی و کاربردی رویکردهای مدیریت  دانش و مدیریت نوآوری در مباحث شهری ، قصد دارد در حوزه های میان رشته  ای، نگرش ها و دستاوردهای روز بین المللی را به معرض بحث و بررسی و بهره  برداری قرار دهد.  از مباحث مهم این سمپوزیوم می توان به شهر هوشمند،  اشاره کرد. همچنین مدیریت فرآیند طراحی معماری در شرکت های کوچک مقیاس  اشاره کرد، مباحثی که به نظر می رسد جامعه حرفه ای امروز، به فوریت و  جدیت نیازمند دستاوردهای نوین آن است.
 
مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوخته‌های علمی به انگلیسی به  معنای در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌های علمی استچرا که  امروزه فرآیندهای جستجو، ذخیره و استفاره از داده ها و تبدیل آنها به  اطلاعات و دانش کاربردی، مستلزم صرف هزینه و زمان بیشتری است که خود  فرآیندهای خلاقیت و نوآوری  را تحت الشعاع قرار خواهد داد . مدیریت دانش  شامل یک سری استراتژی و راهکاربرای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش وتطبیق  بینش‌ها و تجارب در سازمان می‌باشد. برنامه اجرایی مدیریت اندوخته‌های  علمی بر این دو جزء اصلی بنا می‌شود: فرایندهایی که این اندوخته‌ها را  مدیریت می‌کنند ،ابزار و تمهیداتی که دسترسی به این سرمایه‌های علمی را  آسان می‌کنند.
 
اهداف اصلی:
•    روابط و مراودات کاربردی بین بخش آکادمی، بخش خصوصی و مدیریت شهری
•    آینده نگاری دانش بنیان در تحلیل اثرات توسعه صنعتی بر توسعه فضایی
•    برگزاری اولین سمپوزیوم مدیریت دانش و نوآوری در شهر برای دستیابی به  اولین دستاوردهای شناخت بستر، نیازمندی ها، زیرساخت ها و مراودات بین  المللی
•    تخصیص فرصت های مطالعاتی و کارگاههای تخصصی تر برای شرکت کنندگان در  اولین سمپوزیوم، نشر مقالات با همکاری  ایران، فرانسه و سوئد
 
محورهای اصلی :
•    توسعه شهر هوشمند مبتنی بر مدیریت دانش و نوآوری
•    شرکتها و موسسات آینده: رویکرد سناریو محور برای ارزیابی توسعه شهری
•    تاب آوری منظقه ای: عوامل تداوم زیستی یک منطقه
•    مدیریت شهری و منطق غیرشهری/ مدیریت ریسک/ حکمروایی محلی و منطقه ای
•    دیجیتالی (الکترونیک) کردن جوامع و سازمان ها آینده پژوهش های مدیریت  دانش و نوآوری
•    طراحی معمارانه برای آینده
•    مدیریت دانش و نوآوری در شرکت ها و موسسات کوچک و میانه
•    زنان و مدیریت دانش و نوآوری
 
از ویژگی های منحصر بفرد این سمپوزیوم گردهم آیی متخصصان رشته های  گوناگون شهرسازی، معماری ، مدیریت صنعتی و مدیریت پروژه ها، اقتصاد ،  تکنولوژی اطلاعات ، همچنین صاحبان صنایع، شرکت های دانش بنیان و مدیران  شهری است. در همین راستا، در کنار سایر رویداد های سمپوزیوم ، کافه دانش  با حضور شرکت ها و سازمان ها و مراجع دانش بنیان برگزار خواهد شد.
 
ضمنا با هدف تداوم دستیابی به نگرش ها و دستاوردهای روز و در نتیجه  ارتقاء دانش حوزه های شهری در این مقولات، با توافقات حاصل شده با  دانشگاه اسکوده، ده نفر از شرکت کنندگان در سمپوزیوم برای گذراندن کارگاه  تخصصی در این دانشگاه در کشور سوئد برگزیده خواهند شد.
همچنین به دونفر از فارغ التحصیلان  دکتری  در رشته ها یا موضوعات مرتبط  با سمپوزیوم، بعد از بررسی سوابق فرصت مطالعاتی در این دانشگاه تعلق  خواهد گرفت.
 
گفتنی است کلیه مقالات پذیرفته شده در سمپوزیوم، در ویژه نامه مشترک  شهرومنظر و دانشگاه اسکوده با  …. به چاپ خواهد رسید و تعدادی از  مقالات برتر در مجله های معتبر اروپایی منتشر خواهند شد.
زمان برگزاری این سمپوزیوم  19 و 20 دی ماه 1395 در تهران می باشد و  علاقمندان به شرکت در این سمپوزیوم می توانند با مراجعه به آدرس وب سایت  سمپوزیوم برای ثبت نام اقدام نمایند.
آدرس سایت:
https://rd.shahromanzar.org
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.