لبه تکنولوژی

December 20, 2016
15:22 سه شنبه، 30ام آذرماه 1395
کد خبر: 81691

آماده شدن اولین خودرو فیات-کرایسلر برای گوگل

فیات-کرایسلر اولین تصاویر از ناوگان تست خودروی هیبریدی خودران کرایسلر پاسفیکا را که برای شرکت خودروی خودران گوگل(وایمو) توسعه داده، منتشر کرد.
 
 
مینی ون وایمو(Waymo) شبیه یک پاسفیکا معمولی به نظر می‌رسد، اما یک حسگر مشخص روی سقف آن تعبیه شده است. همچنین حسگرهای نامحسوس تری نیز روی لبه انتهایی سقف، هر دو گلگیر جلو و سپرهای جلو و عقب کار گذاشته شده است.
 
 
سرجیو مارچیونه مدیرعامل صریح اللهجه فیات کرایسلر اوایل امسال مدعی شد که این خودروساز برای پروژه وایمو چیزی فراتر از یک "خودرو فلزی" صرف است.
 
 
گفته می‌شود تیم‌های مهندسی هر دو شرکت در زمینه طراحی این خودرو که مستلزم تغییر در سیستم برق، پیشرانه، شاسی و دیگر قطعات این مینی ون بوده همکاری داشته اند.
جان کرافسیک مدیرعامل شرکت وایمو گفت: خودروی هیبریدی پاسفیکا یک عضو جدید در ناوگان تست خودروهای کاملا خودران ما است.
 
 
این پروژه پایلوت در ابتدا محدود به یک ناوگان متشکل از 100 خودروی تست خواهد بود ولی یک گزارش غیررسمی حاکی از اینست که وایمو هم اکنون در حال بررس پاسفیکا برای انتقال اولین گروه از مسافرانش است.
 
 
به نظر می‌رسد وایمو در آینده نزدیک مدل تجاری مشابهی را دنبال کند و به جای فروش خودروی خودران به مردم، فناوری خودرانش را به خودروسازان عرضه کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.