اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2016
21:42 پنجشنبه، 2ام دیماه 1395
کد خبر: 81696

افزایش سرمایه افرانت به منظور توسعه سریع فعالیت‌های شرکت

مدیرعامل شرکت افرانت از افزایش ١۵٠درصدی سرمایه این شرکت خبر داد.
 
فریدون قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت افرانت  توضیح داد: این افزایش سرمایه به منظور توسعه سریع فعالیت‌های شرکت در سطح کشور با استفاده از پروانه FCP انجام می‌شود. 
 
وی با اشاره به درآمد حاصل از پهنای باند افرانت در سال ٩۴ به بیش از ۴٣١ میلیارد ریال و رشد ٨٢ درصدی آن نسبت به سال قبل گفت: بخش قابل توجهی از این افزایش مربوط به توسعه خدمات الکترونیکی و محتوا در کشور و رشد مصرف اینترنت پر سرعت موبایل توسط کاربران بوده که باعث افزایش ١٠٧ درصدی پهنای باند افرانت نیز شده است.
 
مدیرعامل شرکت افرانت با اشاره به طرح‌های توسعه و برنامه‌های سال جاری شرکت گفت: با دریافت مجوزFCP  درسال ٩۴ شرکت به عنوان یک اپراتور ثابت امکان ارائه خدمات در حوزه اینترنت بدون محدودیت در تکنولوژی را داراست که خدمات آن در سطح کشور ارائه می‌شود.
 
قاسم‌زاده افزود: در کنار فعالیت‌های مربوط به توسعه ظرفیت شبکه افرانت برای ارائه سرویس اینترنت با سرعت بالاتر در سطح کشور، شرکت افرانت در سال جاری خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) در پنج استان کشور را آغاز کرده و با همکاری شرکت‌های بین‌المللی، حوزه حضور خدمات CDN خود را به ۱۷۸ نقطه در جهان شامل ۴۴ کشور در ۱۱۷ شهر توسعه داده که این سرویس با توجه به ارتقای سرعت و کیفیت سایت‌های ایرانی که کاربران خارجی دارند مورد استقبال این قبیل سایت‌های معتبر داخلی و خبرگزاری‌ها و سایر سایت‌های خبری قرار گرفته است.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌هایICTدر کشور و شرایط مناسب ایجاد شده در فضای مجازی، شرکت در حال برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی جهت ایجاد جریان‌های درآمدی جدید  به‌ویژه در حوزه خدمات دیتاسنتر است که اخبار آن متعاقباً از طریق بورس به اطلاع عموم می‌رسد.
 
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت افرانت که با حضور ۹۵ درصد سهامداران برگزار شد، افزایش سرمایه این شرکت از ٢٠٠میلیارد به ۵٠٠ میلیارد ریال باتفاق آرا تصویب شد. این افزایش سرمایه ١۵٠درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.