فناوری اطلاعات

December 27, 2016
21:54 سه شنبه، 7ام دیماه 1395
کد خبر: 81764

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد: رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT گفت: کشور باید همگام با این روند در جهان حرکت کرده و پیشرفت کند تا بتواند چندین ساله آینده در جایگاه مناسبی در دنیا قرار داشته باشد.
 
خسرو سلجوقی ظهر امروز در همایش تولید محتوای ایرانی و توسعه کسب‌وکار که در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت وجود تفکر انتقادی و نگاه مثبت در جامعه اظهار داشت: رکن اساسی کارآفرینان در داشتن همین دو نکته است که رشد جامعه و کشور را سبب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شعار کارآفرینان، خواهی نشوی همرنگ، رسوای جماعت شو است، افزود: کارآفرینان همواره تیزبین بوده و برای هر کاری ایده نو و فناورانه دارند، اما نکته مهم‌تر این است که همواره ریسک‌پذیر بوده و از انجام دادن کارهای غیرمعمول هراسی ندارند.
 
سلجوقی با تأکید بر اینکه کارآفرینان افرادی با برنامه و منظمی هستند، تصریح کرد: کارآفرینان تنها یک درصد جامعه را تشکیل می‌دهند اما همواره بر روند صحیح برنامه‌ریزی‌شده کار دقت داشته و ایده‌های نو ارائه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد نوآوری محور حرف اول را در اقتصاد دنیا می‌زند، خاطرنشان کرد: اقتصاد منبع محور، کار آیی محور و نوآوری محور در سراسر جهان وجود دارد اما موفقیت از آن کشوری است که بر اقتصاد نوآوری‌محور تکیه کرده و توسعه آن را سبب می‌شود.
 
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد نوآوری محور، تأکید دارند، گفت: برای رسیدن به این مهم باید ابزارهای لازم در کشور تهیه‌شده و جوانان به این سمت تشویق شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه تخریب در عین رفاقت را عامل اصلی عدم پیشرفت در یک کشور دانست و اظهار داشت: باید میان همکاران هر ارگان تفکر همکاری در عین رقابت ترویج شود تا کشور بتواند پیشرفت کند.
 
سلجوقی با اشاره به رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT  گفت: کشور باید همگام با این روند در جهان حرکت کرده و پیشرفت کند تا بتواند چندین ساله آینده در جایگاه مناسبی در دنیا قرار داشته باشد.
 
وی با اشاره به درآمد خوب حاصل از زمینه‌های IT و ICT خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات بر ارکان حجم اطلاعات، سرعت نرخ تولید اطلاعات و تنوع اطلاعات استوار است  که در صورت توجه به آن‌ها می‌توان به درآمد خوبی دست‌یافت.
 
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور خدمات IT  را عاملی برای افزایش ارزش‌افزوده برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر میزان داده و نحوه انتقال آن‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند که با تکیه‌بر آن‌ها می‌توان درآمد کلانی را به دست آورد.
 
وی با اشاره به‌ضرورت توجه به انتقال محتوا گفت: در قم تولید محتوا در سطح بالا انجام می‌شود اما به دلیل عدم مطرح‌شدن، مورداستفاده قرار نمی‌گیرد درحالی‌که می‌توان همین اطلاعات را به دنیا مخابره کرد و درآمد خوبی به دست آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.