اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 31, 2016
17:00 شنبه، 11ام دیماه 1395
کد خبر: 81795

۷۵ درصد صفحات وب فارسی بی ارزش هستند

مدیر اجرایی موتور جستجوگر پارسی جو از رشد صد درصدی میزان پوشش صفحات وب توسط این جستجوگر طی یک سال اخیر خبر داد.
 
امیرعلی خیراندیش اظهار کرد: این جویشگر به کمک نسخه جدید فنی خود، توانسته است به رکورد تحت پوشش قراردادن ۴ میلیارد صفحه وب فارسی برسد که در مقایسه با رقم ۲ میلیارد در مدت مشابه سال پیش، نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی میزان پوشش نسخه جدید این جستجوگر است.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد صفحات وب فارسی بی ارزش هستند افزود: در میان ۴ میلیارد صفحه فارسی شناسایی شده توسط جستجوگر پارسی‌جو، نزدیک به ۱ میلیارد آن، یعنی چیزی در حدود ۲۵ درصد، ارزشمند بوده و بقیه صفحات تکراری یا اسپم بوده‌ است که نشان از ضعف تولید محتوی در زبان فارسی دارد.
 
او پیشنهاد کرد: با توجه به روندهای جهانی در مسئله تولید محتوی، افراد جامعه در هر شغل یا حرفه ای که هستند، می توانند باتوجه به دانسته های علمی و کاربردی خود، به تولید محتوی معتبر و موثق در راستای آگاهی رسانی تخصص خود اقدام کنند که البته این مبحث باعث توسعه کسب و کار آنها نیز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حجم بالای صفحات بی ارزش، دو چالش بزرگ را پیش روی پارسی جو در پوشش صفحات وب فارسی قرار داده است افزود: این جستجوگر ملی برای کشف صفحات وب مفید فارسی باید تعداد زیادی از صفحات را شناسایی کند در حالی که تنها ۲۵ درصد آنها قابل استفاده برای کاربران است که همین عامل علاوه بر اتلاف زمان، فشار زیادی بر سرورها وارد می کند، ضمن اینکه پارسی جو برای حفظ و ارتقای کیفیت خود، ملزم به ارتقای مداوم هوش مصنوعی خود در بخش خزش، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی است.
 
مدیراجرایی پارسی‌جو ادامه داد: به‌کارگیری فناوری‌های نوین، درک صحیح از زبان فارسی، تکنیک‌ّهای موثر در حذف صفحات تکراری و اسپم و رعایت‌ تناسب‌های فرهنگی از جمله ویژگی های بی بدیل جستجوگر پارسی جو و تسلط آن در حوزه وب فارسی است.
 
وی در پایان افزود: استفاده بیش از ۱۵ سرویس متنوع برای ارتقاء کیفیت نتایج جستجو، پوشش ۴ میلیارد سند فارسی، قدرت پاسخگویی به میلیون ها پرس‌وجو در روز، استفاده از خزشگر هوشمند با پوشش میلیاردها سند از جمله ویژگی‌های جستجوگر ملی پارسی جو است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.