تلفن همراه

گوشی

January 1, 2017
20:08 یکشنبه، 12ام دیماه 1395
کد خبر: 81833

گوشی هایی که از CES 2017 انتظار داریم

دی ماه برای عاشقان دنیای تکنولوژی یعنی CES؛ با ما همراه باشید تا به بررسی انتظارات از CES 2017 بپردازیم.
با پایان یافتن سال میلادی و آغاز سال جدید باید منتظر یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فناوری باشیم. CES که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجهیزات الکترونیک مصرفی است که نگاه‌های زیادی را معطوف خود می‌کند. امسال نیز CES 2017  در روزهای ۵ تا ۸ ژانویه (۱۶ تا ۱۹ دی) همچون گذشته برگزار خواهد شد و باید ببینیم چه انتظاراتی از کمپانی‌های مشهوری چون سامسونگ، ال‌جی، هواوی، اچ‌تی‌سی، سونی و ایسوس وجود دارد.
 
سامسونگ
رویداد خبری سال گذشته‌ی سامسونگ در CES، با تبلت ویندوزی این غول کره‌ای موسوم به TabPro S، نسخه‌های رده‌بالای ساعت هوشمند Gear S2، مجموعه‌ای از تلویزیون‌های جدید و لوازم خانگی مدرن همراه بود. ولی این رویداد طرفداران گوشی‌های این کمپانی را ناامید کرد. به نظر می‌رسد CES 2017 نیز برای سامسونگ تفاوت زیادی نخواهد داشت. البته این شانس همچنان وجود دارد که شاهد رونمایی نسخه‌ی ۲۰۱۷ از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A باشیم.
 
ال‌جی
ال‌جی دیگر غول کره‌ای است که بی‌شک در CES 2017 حضور خواهد داشت. سال گذشته، ال‌جی از گوشی پایین‌رده K7 و گوشی میان‌رده‌ی K10 رونمایی کرد. در افشاگری‌هایی که اخیرا منتشر شده است؛ به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد با حفظ رویه‌ی قبلی، در CES 2017 نیز از گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید رونمایی کند. بر اساس اطلاعات و تصاویر منتشرشده می‌توانیم منتظر دو گوشی LG V5 یا LG LV1/LV5 باشیم، اما هنوز هیچ نام رسمی برای این گوشی‌ها اعلام نشده است. احتمال معرفی پرچم‌دار بعدی این کمپانی یعنی ال‌جی جی 6 نیز بعید به نظر می‌رسد و حتی خبری از جی فلکس 3 نخواهد بود.
 
سونی
کمپانی ژاپنی سونی معمولا با دست پر و سبدی متنوع از محصولات وارد CES می‌شود. سال ۲۰۱۶، مراسم این کمپانی با موضوع محصولات صوتی تصویری و پلی‌استیشن 4 برگزار شد و هیچ خبری از معرفی گوشی جدید نبود. تقریبا معرفی یک پرچم‌دار جدید بعد از اکسپریا ایکس‌زد که چهار ماه قبل رونمایی شده در CES 2015 دور از ذهن است. اما به‌تازگی این غول ژاپنی به همراه سامسونگ، گوگل، اچ‌تی‌سی و چند کمپانی فعال دیگر در حوزه‌ی فناوری، تیمی را برای توسعه‌ی بخش واقعیت مجازی تشکیل داده‌اند که می‌توانیم منتظر شنیدن خبرهای جدید از این همکاری در CES 2017 باشیم. کنفرانس سونی روز ۴ ژانویه برگزار می‌شود.
 
اچ‌تی‌سی
کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی این روزها شرایط پر نوسانی پشت سر می‌گذارد. اچ‌تی‌سی معمولا سالی یک پرچم‌دار معرفی می‌کند و تقریبا ۸ ماه از رونمایی اچ‌تی‌سی 10 می‌گذرد. بنابراین معرفی یک گوشی رده‌بالا با برند اچ‌تی‌سی در CES 2017 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و شاید بعید به نظر برسد. با این وجود احتمال می‌رود این کمپانی بیشتر روی موضوع واقعیت مجازی و هدست وایو متمرکز شود.
 
هواوی
هواوی از جمله غول‌های چینی در دنیا است که انتظار می‌رود با دست پر وارد CES شود. همین که می‌دانیم ریچارد یو، به‌عنوان مدیرعامل این کمپانی روز ۵ ژانویه در CES حاضر خواهد بود، یعنی می‌توانیم انتظار معرفی محصولات جدید و مهمی را داشته باشیم. از آنجایی که میت 9 هواوی چند هفته‌ی قبل معرفی شده است، این شانس وجود دارد که بتوانیم نسخه‌ای از این گوشی را ویژه‌ی بازار آمریکا ببینیم و احتمال معرفی نسل جدید پی 9 نیز وجود دارد. به علاوه شاید نسخه‌ی به‌روزشده از ساعت هوشمند این کمپانی موسوم به هواوی واچ نیز معرفی شود، ولی تا امروز شایعه یا اخباری در مورد این محصول منتشر نشده است.
 
آنر
حالا دیگر باید Honor را برندی معتبر بدانیم. با اینکه این برند تحت پرچم هواوی فعالیت می‌کند ولی می‌توان محصولات آن را مستقل دانست. این کمپانی نیز برای CES 2017 برنامه‌ریزی وِیژه‌ای دارد و احتمال می‌رود گوشی جادویی این برند با نام آنر مجیک یا یک محصول پایین‌رده چون اینجوی 6 اس را ببینیم. البته معرفی آنر مجیک برای ۲۶ آذر برنامه‌ریزی شده است و شاید نمایش آن در  CES 2017 باشد.
 
ایسوس
ایسوس یکی از دیگر از برندهای تایوانی است که با معرفی تعداد زیادی محصول در یک مراسم بیگانه نیست. این کمپانی همیشه از انواع لپ‌تاپ، تبلت و گوشی در کنار هم رونمایی می‌کند. ایسوس به تازگی دعوت‌نامه‌های CES 2017 را با عنوان Zennovation برای ۴ ژانویه ارسال کرده است. یکی از گوشی‌های این برند که انتظار می‌رود در مراسم مورد نظر معرفی شود، ذن‌فون 3 زوم خواهد بود که تصاویر آن به تازگی فاش شده است و ترکیب دوربین دوگانه‌ی آن ما را یاد آیفون 7 پلاس می‌اندازد. انتظار می‌رود این گوشی از یک دوربین معمولی در کنار یک لنز دوم برای زوم‌کردن روی سوژه‌ها بدون افت کیفیت مجهز شود.
 
شیائومی
بی‌شک CES 2017 برای «اپلِ چین» رنگ و بوی دیگری دارد. شیائومی برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود قصد دارد در CES حاضر باشد و بی‌شک با دست پر وارد این رویداد جهانی خواهد شد. با اینکه دقیقا به محصولات مورد نظر اشاره نشده است، اما همیشه انتظار داریم شیائومی ما را شگفت‌زده کند. احتمال معرفی یک گوشی هوشمند جدید به عنوان تجارت اصلی این غول چینی وجود دارد. البته در ویدیوی تبلیغاتی آن می‌بینید که شاید برنامه‌ی شیائومی فراتر از معرفی یک گوشی هوشمند جدید باشد.
 
 
در بیانیه‌ی این کمپانی می‌خوانیم:
در رویداد CES، کمپانی پیشگام شیائومی در دنیای فناوری با محصولات جدید همه را شگفت‌زده خواهد کرد و نوآوری‌های آن مرزها را پشت سر می‌گذارد. شیائومی بر اساس ایده‌ی «نوآوری برای همه» تأسیس شده است و معتقد هستیم محصولات باکیفیت باید از فناوری‌های پرقدرت روز استفاده کنند و در دسترس همه باشند.
علاوه بر این، امیدواریم با توجه به اینکه گوشی می میکس به صورت محدود در بازار چین عرضه می‌شود، نسخه‌ای از آن را در CES 2017 ببینیم.
شما چه انتظاری از CES 2017 دارید؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.