تلفن همراه

گوشی

January 3, 2017
6:53 سه شنبه، 14ام دیماه 1395
کد خبر: 81856

کارمندان برای خاموش کردن گوشی حق قانونی یافتند

شرکتهای فرانسوی از این پس باید این حق را برای کارمندانشان به رسمیت بشناسند که در تعطیلات آخر هفته اجباری به چک کردن گوشی‌شان نداشته باشند.
 
از اول ژانویه، قانون اشتغال جدیدی اجرا می شود که سازمانهایی با بیش از ۵۰ کارمند را وادار خواهد کرد حقوق کارمندان برای نادیده گرفتن گوشیهایشان در تعطیلات پایان هفته را مورد مذاکره قرار دهند.
 
استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتالی عامل مشکلات متعدد از جمله بی‌خوابی و روابط خانوادگی شناخته شده است و به افزایش اضافه کاری بدون حقوق منجر شده است که طی آن کارمندان خارج از اداره کار می کنند.
 
این تدبیر از سوی وزیر کار فرانسه معرفی شد که پیش از این تحقیقاتی به درخواست وی انجام شده بود. تحقیقات مذکور نسبت به پیامدهای حجم انبوه اطلاعات دریافتی بر سلامت کارمندان هشدار داده بود.
 
طبق قانون جدید، شرکتها باید حق کارمندان برای خاموش کردن گوشی‌هایشان و کاهش دخالت کار در زندگی خصوصی‌شان را به رسمیت بشناسند.
 
اگر چنین توافقی حاصل نشود، شرکتها باید چارتری را منتشر کند که تقاضاها و حقوق کارمندان خارج از ساعات کار را مشخص می کند.
 
اتحادیه‌های کارگری در فرانسه مدتها خواستار چنین اقدامی بودند اما قانون جدیدی که حق جدید برای خاموش کردن گوشی را برای کارمندان قائل شده است، هیچ مجازاتی برای شرکتهایی که این حق را نادیده می گیرند، پیش بینی نکرده است.
 
روزنامه چپ گرای لیبراسیون این اقدام را مورد تمجید قرار داد و اعلام کرد این قانون ضروری بود زیرا کارمندان در فرانسه اغلب بر اساس تعهد به شرکتشان و قابل دسترس بودن مورد قضاوت قرار می گیرند.
 
بعضی از گروه‌های بزرگ مانند فولکس واگن و دایملر در آلمان یا شرکت هسته ای آروا و شرکت بیمه اکسا در فرانسه پیش از این اقداماتی را برای محدود کردن ارسال پیام به کارمندان در خارج از ساعات کار اتخاذ کرده بودند.
 
طبق تحقیقاتی که از سوی گروه Eleas منتشر شده است، بیش از یک سوم کارمندان فرانسوی هر روز از دستگاهشان برای انجام کار خارج از ساعات اداری استفاده می کنند.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۶۰ درصد از کارمندان موافق ساماندهی این وضعیت برای روشن شدن حقوقشان هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.