اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 3, 2017
17:55 سه شنبه، 14ام دیماه 1395
کد خبر: 81866

تجهیز کامل ایستگاه های متروی نیویورک به وای – فای

اگر چه متروی نیویورک کاستی های زیادی دارد و از جمله آلودگی و خرابی برخی واگن های آن موجب نارضایتی مسافران می شود، اما وعده تجهیز تمامی ایستگاه های آن به وای – فای سرانجام عملی شده است.
 
مسئولان متروی نیویورک وعده داده بودند که تمامی ایستگاه های آن را تا قبل از پایان سال 2016 به خدمات وای فای مجهز کنند و سرانجام این وعده خود را در آخرین لحظات سال میلادی مذکور عملی کردند.
 
تنها چند دقیقه قبل از فرارسیدن سال نوی میلادی تمامی 279 ایستگاه متروی نیویورک با همکاری شرکت Transit Wireless به خدمات اینترنت بی سیم مجهز شدند.
 
ارائه خدمات وای فای در متروی نیویورک از سال 2011 آغاز شد، اما تکمیل آن حدود 5 سال به طول انجامید. نکته جالب این است که متروی نیویورک هنوز از پوشش کامل خدمات تلفن همراه برخوردار نیست و تکمیل این پوشش به سال 2017 موکول شده است.
 
مسئولان محلی وعده داده اند که برخی نقاط کور پوشش در داخل تونل های مترو را ظرف ماه های آینده برطرف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.