اپراتورها

تلفن همراه

January 10, 2017
12:08 سه شنبه، 21ام دیماه 1395
کد خبر: 81952

اختلال موبایل و اینترنت در مکان تشییع پیکر رفسنجانی

مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی برگزار شد که به دلیل ازدحام جمعیت، مشترکان تلفن همراه برای برقراری مکالمه و استفاده از دیتا با اختلالاتی مواجه شدند.
 
به طور معمول در هنگام ازدحام جمعیت در یک محدوده خاص، سرویس‌دهی اپراتورها با مشکلاتی مواجه می‌شود و مشترکان در آن محدوده امکان دسترسی به خدمات مطلوب را از دست می‌دهند. بر همین اساس معمولا در این شرایط اپراتورها با استفاده از تجهیزات سیار تلاش در سرویس‌دهی بهتر به مشترکان دارند. اما صبح امروز در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی با وجود قابل پیش‌بینی بودن ازدحام جمعیت، آنتن دهی موبایل و اینترنت با اختلالاتی همراه بود.
 
پیگیری موضوع از اپراتورهای تلفن همراه نیز یک پاسخ واحد در بر داشت و شرکت‌های همراه اول و ایرانسل هر دو اینگونه توضیح دادند تا جایی که مجوزهای استفاده از BTSسیار صادر شده این تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته، ولی با این حال در مناطقی که امروز برای مراسم تشییع در نظر گرفته شده بود، پاره‌ای از مشکلات و اختلالات به دلیل تراکم جمعیت رخ داده که طبیعی است.
 
پیش از این نیز به هنگام حضور مردم در جماران برای وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اینگونه عنوان کرده بود که احتمال کندی در منطقه جماران وجود دارد و اپراتورهای تلفن همراه درحال ارسال آنتن های سیار برای رفع مشکل هستند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.