فناوری اطلاعات

January 15, 2017
11:56 یکشنبه، 26ام دیماه 1395
کد خبر: 81976

دبیر شورای عالی فضای مجازی: فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی بررسی می شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی فعالیت کسب وکارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: درصورت نیاز به قانونگذاری برای این کسب وکارها، اقدامات موثر صورت می گیرد.
ابوالحسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر، با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی امروز، تاکید کرد: هم اکنون استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده است و در این میان بنگاهها و اصناف فضای مجازی نیز می توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه به دلیل بحث تازه ای که کسب و کارها و صنوف فضای مجازی رقم زده اند، بعضا شاهد تقابل فعالیت این کسب و کارها با بنگاه های سنتی هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی و بحث و تبادل نظر است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی را با هدف تسهیل گری در فعالیت استارتاپهای فضای مجازی عنوان کرد و گفت: چنانچه این کسب و کارها نیازمند قانونگذاری باشند، اقدامات موثر صورت خواهد گرفت.
 
فیروزآبادی ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم که در حوزه های مختلف مانند حوزه حمل و نقل و مشابه آن، صنوفی در فضای مجازی شکل می گیرد که برخی تصور می کنند تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی است. براین اساس در حال کار کارشناسی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم تا چنانچه فعالیت این کسب وکارهای نوپا نیاز به قانون داشته باشد، مجلس قانونگذاری کند و اگر نیاز به هماهنگی باشد، مرکز ملی فضای مجازی وارد شود.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین از حمایت از استارتاپ های حوزه شبکه های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: قصد داریم با راه اندازی یک شتاب دهنده در نزدیکی پایتخت، از استارتاپهای این بخش حمایت کنیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه موضوع توسعه تکنولوژیهای ارتباطی و فناوری باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: طرح راه اندازی یک شتاب دهنده و شهر شبکه های اجتماعی در حد طرح مطالعاتی است و در صورتی که فاز مطالعه آن انجام شود آن را در دستور کار بررسی و تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار می دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.