بازار سرمایه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

January 16, 2017
7:42 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 81997

به‌پرداخت بزرگ‌ترین شرکت پرداخت الکترونیک کشور وارد بورس می‌شود

شرکت به‌پرداخت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت پرداخت الکترونیک کشور در حال طی کردن مراحل قانونی لازم برای ورود به بازار سهام است تا در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یک غول فناوری اطلاعاتی در بین بزرگان بورس حاضر شود.
 
هادی اخلاقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر از شرکت به پرداخت ملت به‌عنوان شرکتی نام برد که با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP (Payment Service Provider پس از اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است. به‌علاوه این‌که بعد از تشکیل شرکت شاپرک در سال ۱۳۹۱ نیز مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ شده است.
 
مدیرعامل بانک ملت همچنین مسئولیت شرکت به پرداخت ملت را ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت ذکر کرد و افزود: «این شرکت گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را برعهده‌گرفته است.»
 
او در ادامه از شرکت به پرداخت ملت به‌عنوان یکی از ۱۲ شرکت دارای مجوز PSP نام برد که نزدیک به ۲۵ درصد حجم تعداد تراکنش کل کشور و در حدود یک‌سوم مبلغ تراکنش کل کشور را در اختیار دارد.
 
اخلاقی همچنین به رتبه‌بندی برترین شرکت‌های پذیرنده دنیا از سوی نشریه نیلسون ریپورت اشاره کرد و گفت: «برحسب تراکنش‌های خرید سال ۲۰۱۵ شرکت به پرداخت ملت به‌عنوان برترین شرکت ایرانی در این لیست و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین ۲۵ شرکت برتر دنیا معرفی شده است.»
 
او با اشاره به حضور فعال این شرکت در بیش از ۱۰۷۳ شهر کشور تصریح کرد: «درواقع شرکت به پرداخت ملت با دارا بودن حدود ۹۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی و همچنین نزدیک به ۱۰۰۰ پایانه پرداخت اینترنتی به‌عنوان برترین شرکت ایرانی نیلسون ریپورت انتخاب شده است.»
 
مدیرعامل بانک ملت با توجه به سرمایه ۹۵ میلیارد تومانی شرکت به پرداخت ملت، سود سال ۹۵ آن را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: «این شرکت در فعالیت‌های خود، تمام ظرفیت‌هایش را به کار نگرفته است و تنها به ارائه خدمات به بانک پرداخته است. بر این اساس فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت مبنی بر ارائه سرویس به دیگر بانک‌ها و ارائه دیگر خدمات پس از عرضه سهام در بازار سرمایه آغاز خواهد شد.»
 
او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های این شرکت برای ورود به بازار سرمایه گفت: «این شرکت، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت پرداخت الکترونیک کشور در حال طی کردن مراحل قانونی لازم برای ورود به بازار سهام است تا در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک غول فناوری اطلاعاتی در بین بزرگان بورس حاضر شود.»
 
شرکت به پرداخت ملت بزرگ‌ترین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک به شمار می‌رود و رتبه بعدی در این صنعت با فاصله نسبتاً زیاد، به شرکت پرداخت الکترونیک بانک سامان با سهم حدود ۱۴٫۵ درصد و آسان پرداخت با ۱۴ درصدی تعلق می‌گیرند. همچنین بانک‌های پارسیان، پاسارگاد و بانک ملی و کارت اعتباری ایران کیش نیز از سهم‌های ۷ تا ۸ درصدی در این صنعت برخوردارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.