سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 17, 2017
19:31 سه شنبه، 28ام دیماه 1395
کد خبر: 82051

ال‌جی و Dolby Laboratories از پخش‌کننده بلوری جدیدی با قابیلت پشتیبانی ازDOLBY VISION و کیفیت تصویر 4K ULTRA HD در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کردند

شرکت ال‌جی الکترونیکس و Dolby Laboratories امروز از پخش کننده بلوری Ultra HD مدل UP970 شرکت ال‌جی رونمایی کردند. پخش‌کننده ای که بعنوان اولین بلوری 4k شرکت ال‌جی شناخته می‌شود و از فناوری Dolby Vision و HDR پشتیانی می‌کند.
 
پخش‌کننده بلوری Ultra HD مدل UP970 ال‌جی تصویری واضح‌ترو کامل‌تر از آنچه که قبل از این دیده‌‌اید به نمایش می‌گذارد. با استفاده از فناوری HDR که به قابلیت دالبی به عنوان پیشرفته‌ترین فناوری سینمایی نیرو می‌دهد، Dolby Vision توانسته لذت تماشای تلویزیون در خانه را متحول کند و روشنایی و کنتراست بهتری را در کنار رنگ‌های غنی به نمایش بگذارد. متخصصان ماهر دالبی فناوری پیشرفته سینما را به خانه آورده‌اند و این امر قابلیت‌های منحصربه فردی به همره داشته است که باعث شده بوسیله فناوری Dolby Vision تجربه دیداری خارق‌العاده‌ای برای مصرف‌کنندگان مهیا کرد. قابلیت Dolby Vision دستگاه UP970 همچنین از قابلیت بهبود یافته HDR دوگانه با پشتیبانی از فرمت HDR10 استفاده می‌کند و خیال مشتریان را برای دسترسی به بیشترین محتواهای HDR ممکن راحت می‌کند.
 
دستگاه ال‌جی UP970 بوسیله طیف وسیع و با کیفیتی از فیلم‌ها و سریال‌های Dolby Vision موجود، به مشتریان دسترسی فرای آنچه از HDR انتظار دارند می‌دهد. از تولیدکننده محتوا گرفته تا توزیع‌کننده و بازپخش‌، Dolby Vision در یک زنجیره پشت سرهم توسط استودیو‌های هالیوودی، کارگردانان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان در سرتاسر دنیا حمایت می‌شود. بخاطر تقاضای مشتریان، محتوای آنلاین متنوعی با پشتیبانی از Dolby Vision و مشارکت بیش از 80 استودیو  امروز در دسترس است. شبکه‌ای که شامل بیش از 100 ساعت محتوای اورجینال با کیفیت Dolby Vision است و بوسیله فروشندگان معتبر و پیشگام این حوزه منتشر می‌شود و به زودی نیز کاربران در سرتاسر دنیا می‌توانند به محتواهای Dolby Vision بر روی دیسک‌های بلوری Ultra HD در سال 2017 دسترسی داشته باشند.
 
دستگاه ال‌جی UP970 همچنین به فناوری‌های کیفیت تصویر دیگری نیز مجهز است که تجربه تماشای تصویر را برای مشتریان بهبود می‌بخشند. دستگاه ال‌جی UP970 از ویژگی رنگ 10-bit و طیف رنگی Rec. ITU-R BT. 2020 به همراه بازپخش موثرترین کد ویدوئی (HEVC) نیز بهره می‌برد. به علاوه این دستگاه با طیف متنوعی از فرمت‌های به روز صدایی شامل Dolby True HD ، Dolby Atmos و DTS-HD Master Audio برای خلق صدا و تصویری کاملا سینمایی بهره برده است.
 
این دستگاه دارای دو درگاه HDMI است. یک درگاه HDMI 2.0a برای خروجی فیلم‌های Ultra HD و یک درگاه HDMI 1.4 برای خروجی صدا که می‌تواند به دستگاهای hi-fi مثل AVR و یا ساندبار برای بهبود کیفیت صدا وصل شود. با وجود اتصالات اترنت و وای‌فای، کاربران می‌توانند به راحتی محتوای آنلاین مورد علاقه خود را بوسیله شبکه‌هایی مثل یوتوب و نتفلیکس تماشا کنند و در عین حال با پورت USB  می‌توانید موسیقی، فیلم و تصاویر را پخش کنند.
 
Brian Kwon  رئیس بخش صوتی‌تصویری ال‌جی می‌گوید: پخش‌کننده بلوری UP970 با قابیلت پشتیبانی از  DOLBY VISION  و کیفیت تصویر  ULTRA HD، نمونه‌ای عالی از تعهد ما برای فراهم کردن یک تجربه بی‌نظیر در دیدن تصاویر HDR برای مشتریانمان است. ما مفتخریم که همکاری خلاق مثل دالبی داریم تا به کمک او  بتوانیم تلویزیون‌های OLED و Super UHD خودمان را با فناوری‌های پیشرفته ارتقا بدهیم.
 
Giles Baker  معاون اول گروه سرگرمی مشتریان شرکت Dolby Laboratories می‌گوید: دالبی آینده سرگرمی مخاطبان را با طیف گسترده‌ای از  محتواهای تصویری می‌سازد. همکاری با ال‌جی برای پشتیبانی پخش‌کننده بلوری Ultra HD این شرکت از Dolby Vision ، باعث می‌شود این فرمت را با بهترین کیفیت در سطح گسترده‌ای در دسترس قرار بگیرد و علاقمندان بتوانند نهایت کیفیت تصویر را در هرجایی که هستند تجربه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.