امنیت

فناوری اطلاعات

January 18, 2017
10:29 چهارشنبه، 29ام دیماه 1395
کد خبر: 82072

خطر فیشینگ برای کاربران جی میل

به تازگی ایمیل های فیشینگ جدید مختص جی میل  ساخته شده است.
شرکت Wordfence که خدمات «پلاگ این» امنیتی WordPress را تهیه می کند از ظهور ایمیل های خطرناک فیشینگ جدیدی برای جی میل خبر داده است.  
 
به گفته این شرکت امنیتی هکرها  نخست ایمیلی به حساب کاربری جی میل فرد ارسال می کنند. این ایمیل اصولا از سمت یکی از افرادی فرستاده می شود که جزو فهرست مخاطبین فرد هستند و قبلا ایمیل آنها نیز هک شده است. این ایمیل حاوی اسکرین شاتی از آخرین ایمیل یا تماس دو کاربر است.
 
هنگامیکه دریافت کننده روی تصویر کلیک می کند، تب دیگری بازی می شود که از کاربر می خواهد دوباره وارد جی میل شود.
 
مارک موندر مدیر ارشد اجرایی «ورد فنس» در این باره می گوید: این صفحه فیشینگ طوری طراحی شده که کاملا شبیه صفحه ورود جی میل باشد. همچنین در بخش آدرس accounts.google.com وجود دارد که سبب می شود کاربران باور کنند این صفحه بی خطر است. هنگامیکه کاربر از این صفحه وارد ایمیل خود شود، تمام اطلاعات او به خطر می افتد.
 
در واقع صفحه های ورود تقلبی که با کلیک کاربر روی یک عکس باز می شوند، فایل های آنلاین هستند که از طرح کلاهبرداری Data URI استفاده می کنند.  هنگامیکه کاربران وارد جی میل خود می شوند، اطلاعات آنها برای هکر فرستاده می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.