اپراتورها

تلفن همراه

January 21, 2017
11:30 شنبه، 2ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82100

کاسبان خبر «پلاسکو» مشتری ندارند

در پی آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان «پلاسکو» تهران، تمام خبرها در این چند روز رنگ‌ و بوی این حادثه تلخ را به خود گرفته است و مردم که متاثر از فداکاری تلخ آتش‌نشان‌ها هستند، مخاطب جدی این اخبارند که در حجم وسیعی از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند.
 
حضور مداوم و شبانه‌روزی خبرنگاران شبکه خبر و خبرگزاری‌ها و عکاس‌های خبری و همچنین حضور فعالانه رسانه‌های اجتماعی در عرصه اطلاع‌رسانی اخبار حادثه «پلاسکو»، باعث می‌شود تا مردم لحظه‌ به لحظه در جریان اخبار آواربرداری این ساختمان قدیمی قرار بگیرند و به نوعی نیازهای خبری‌شان برطرف شود.
 
در این میان سامانه‌ خبری پیامکی به وجود آمد تا در ازای ارسال اخبار حادثه فرو ریختن ساختمان «پلاسکو» و روند آوربرداری، هزینه‌ای دریافت کند؛ البته این فرآیند فروش خبر پیشتر، زمانی که هنوز شبکه‌های اجتماعی اینچنین گسترش نیافته بودند هم وجود داشت و اخبار رویدادهای مهمی همچون بازی‌های جام‌جهانی را اطلاع‌رسانی می‌کرد؛ اما امروز با توجه به تغییرات فضای رسانه‌ای، به نظر می‌رسد که فروش خبر چندان با استقبال مواجه نمی‌شود.
 
در شرایطی که اغلب مردم متاثر از شهادت آتش‌نشان‌ها در حادثه «پلاسکو» بودند و در رسانه‌های شخصی خودشان این تاثر را نشان می‌دادند، تبلیغ این سامانه پیامکی برای فروش اخبار این حادثه تلخ نه تنها با استقبال چندانی مواجه نشد، بلکه با انتقادهایی هم همراه بود و بعضاً برخی از منتقدان این سامانه از آن با عنوان «کاسبان مرگ» یاد کردند.
 
به اعتقاد برخی از کارشناسان رسانه، نیاز به آگاهی در همه جوامع وجود دارد و این نیاز باید توسط رسانه‌ها برطرف شود؛ تلاش شبانه‌روزی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تصویری و رادیویی در دنیا برای اطلاع‌رسانی‌های لحظه به لجظه از اتفاقات جاری و نیز حاکی از همین هدف است که برای رسانه‌ها تعریف شده است؛ البته در این میان رسانه‌های دیگری هم همچون روزنامه‌ها و شبکه‌های خصوصی نیز بنا به ساختارشان برای تحلیل‌های خبری که انجام می‌دهد، هزینه‌ای دریافت می‌کنند، اما پرداخت هزینه تنها برای آگاهی از اخباری که با منابع موثق در رسانه‌های رسمی منتشر و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند، اتفاقی است که امروز چندان با منطق مخاطبان همخوان نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.