فناوری اطلاعات

January 22, 2017
13:35 یکشنبه، 3ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82114

معاون وزیر کار: مشاغل جدید IT وICT نیازمند ارتقای مهارت است

معاون وزیر کار با اشاره به عدم تناسب آموزش‌های دانشگاه‌ها با نیازهای بازار کار بر لزوم افزایش سطح مهارت شاغلان تاکید کرد.
 
محمدامین سازگارنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۷۰۰۰ استاندارد آموزشی شغل و شایستگی را تدوین کرده و توسعه و گسترش این استانداردها را مدنظر قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروز تکنولوژی‌ها مدام در حال پیشرفت هستند، ادامه داد: در حوزه کار هر روز با شکل گیری مهارت و شغل جدیدی روبه رو هستیم و مشاغل قبلی تحت تاثیر این تکنولوژی نیازمند مهارتهای جدید هستند. به همین دلیل دانش مهارتی شاغلان باید افزایش یابد و علاوه بر شاغلان، بیکاران هم به فراگیری مهارت بپردازند.
 
معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت موجب تولید ثروت و ارزش افزوده در کشور می‌شود، افزود: در حال حاضر خروجی سیستم آموزشی ما بیانگر آن است که آموزشهایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود عمدتا متناسب با نیاز بازار کار نیست و افراد مجدد به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بازمی‌گردند.
 
به گفته وی آموزشهای مهارتی موجب پیوند دنیای دانش و دنیای کسب و کار می‌شود و این پیوند باید به توانمندی نیروی کار و تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار بیانجامد.
 
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نقش تاثیرگذار IT و ICT در توسعه صنعت و مهارت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برای آنکه جامعه‌ای پیشرو و رشد یافته داشته باشیم باید به مهارت آموزی تکیه کنیم چون در دنیای امروز، مهارت آموزی و تکنولوژی در کنار تجارب سایر کشورها و ملتها ارتقا پیدا می‌کند.
 
سازگارنژاد با بیان اینکه اطلاعات و ارتباطات دو ابزار اساسی و موثر در حوزه آموزش، صنعت و کارآفرینی است افزود: در حال حاضر بسیاری از مشاغل جدید IT و ICT به سطوح بالایی از مهارتها نیاز دارند و با توجه به گستردگی و اهمیت وسایل ارتباطاتی و اطلاعاتی در زندگی روزمره لازم است که دانش آموختگان، کارآفرینان و افراد جویای کار مهارتهای لازم را فرا بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.