تلفن همراه

گوشی

January 24, 2017
7:46 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82126

اچ تی سی یو الترا ماه آینده در تایوان عرضه می‌شود

کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که فروش گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی یو الترا از ماه آینده آغاز خواهد شد.
 
کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرد گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو الترا (HTC U Ultra) از ماه آینده در تایوان عرضه خواهد شد. این شرکت یک صفحه‌ی اختصاصی برای گوشی یادشده در وب‌سایت خود ایجاد کرده است. در این صفحه نوشته شده است که از اواسط ماه فوریه، امکان پیش‌خرید این محصول وجود دارد و از ماه آینده شاهد فروش گوشی یادشده در بازار خواهیم بود. بر اساس اطلاعات منتشرشده، اچ‌تی‌سی یو الترا از اوایل ماه مارس (از اوایل فروردین ۹۶) به دست مشتریانی که این محصول را پیش‌خرید کرده‌اند، خواهد رسید.
 
مدل ۶۴ گیگابایتی دستگاه مورد بحث با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس ۵ پوشیده شده و قیمت آن حدود ۷۶۰ دلار تعیین شده است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی نیز از نمایشگری بهره می‌برد که پوششی از جنس یاقوت کبود روی آن قرار گرفته است و با قیمت ۹۲۰ دلار به فروش خواهد رسید. مشتریان تایوانی می‌توانند از هم‌اکنون در سایت اچ‌تی‌سی برای این محصول ثبت‌نام کنند تا به‌محض عرضه‌ به بازار، به آن‌ها اطلاع داده شود.
 
پرچم‌دار جدید و اندروید اچ‌تی‌سی از نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD یعنی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. علاوه بر این، نمایشگر ثانویه‌ی این محصول ۲.۰۵ اینچی و رزولوشن آن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پیکسل است. صفحه‌نمایش ثانویه‌ی اچ‌تی‌سی یو الترا برای مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها و نیز دسترسی سریع‌تر به میان‌برها در نظر گرفته شده است ولی شبیه به آنچه در گوشی هوشمند ال‌جی وی ۲۰ دیده بودیم، نیست.
 
این محصول از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ بهره می‌برد. پردازنده‌ی یادشده شامل چهار هسته‌ی ۲.۱ گیگاهرتزی و چیپ گرافیکی آن آدرینو ۵۳۰ است. مدل ۶۴ گیگابایتی این دستگاه از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و مدل ۱۲۸ گیگابایتی به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است. اچ‌تی‌سی یو الترا همچنین از کارت‌ حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند و می‌توان از این طریق حافظه‌ی داخلی این گوشی هوشمند را تا ۲ ترابایت دیگر افزایش داد.
 
دوربین پشتی این دستگاه ۱۲ مگاپیکسل اولتراپیکسلی است و از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم این دوربین F/1.8 است. دوربین یادشده می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K ثبت کند و در کنار آن یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه تعبیه شده است و در نهایت باید اشاره کنیم که این دوربین از فوکوس خودکار لیزری نیز بهره می‌برد. در جلوی گوشی‌ یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است که امکان ثبت ویدیوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p دارد. باتری گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و همچنین از فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل پیش‌فرض این دستگاه اندروید ۷.۰ نوقا است.
 
اچ‌تی‌سی یو الترا دارای قابلیتی به نام حالت شب است که با استفاده از آن با توجه به شرایط نوری محیط، رنگ رابط کاربری گوشی تغییر خواهد کرد. این ویژگی یکی از مواردی است که به نظر می‌رسد در بیشتر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ ارائه خواهد شد. شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی انتظار دارد در اواخر سال جاری چند گوشی هوشمند قدرتمند‌تر نیز معرفی کند. اطلاعات بیشتر در این مورد، به‌زودی و در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) اعلام خواهد شد.
 
نظر شما در مورد گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی یو الترا چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.