اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 25, 2017
7:47 چهارشنبه، 6ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82141

استفاده از وی.پی.ان در چین ممنوع شد

در راستای اعمال محدودیت های بیشتر بر روی اینترنت، دسترسی به شبکه مجازی خصوصی موسوم به «وی پی ان» را ممنوع کرد.
 
 
دولت چین اعلام کرده است که تمامی شرکت هایی که چنین خدماتی ارایه می کرده اند باید از این پس مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر این صورت این اقدام آنها جرم تلقی می شود.
به طور حتم ایجاد این ممنوعیت و استفاده از «وی.پی.ان» و فیلترشکن هایی که شرکت های چینی ارایه خواهند کرد بخصوص برای شمار زیادی از خارجیانی که در این کشور زندگی می کنند و به شبکه های بین المللی نیاز دارند، مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.
 
وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی چین امروز سه شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرده است که استفاده از «وی.پی.ان» و شبکه های مرتبط با فیلترشکن باید به تصویب دولت برسد و استفاده آن بدون داشتن مجوز مجاز نیست.
روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ نیز امروز با بازتاب دادن این خبر، گزارش کرده که مقررات جدید برای جلوگیری و پاکسازی ارتباطات اینترنتی و برای جلوگیری از دسترسی به شبکه مجازی خصوصی است که از این هفته به اجرا گذاشته شده است.
 
چین دسترسی به شبکه های فیلترشکن و مجازی را برای دسترسی به وبسایت های خارجی در سال گذشته نیز دچار مشکل کرد و بخصوص در زمان برگزاری اجلاس بزرگ سراسری کنگره ملی خلق در ماه مارس این محدودیت ها و ممنوعیت ها بیشتر می شود.
 
انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که وزارت دارایی چین امروز از راه اندازی صندوق ویژه سرمایه گذاری اینترنت این کشور با هدف کمک به شرکت ها، موسسات و بخش های مختلف برای پیشبرد و توسعه شبکه اینترنت و فضای مجازی با سرمایه اولیه 14 میلیارد و 600 میلیون دلار خبر داده بود.
نشریه هنگ کنگی می نویسد: هنوز معلوم نیست ممنوعیت ها تا چه اندازه وسیع خواهد بود و اینکه آیا این موضوع شرکت ها و مشتریان خصوصی را نیز دچار مشکل خواهد کرد یا خیر.
 
این رسانه خاطر نشان می کند که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین تنها چند روز قبل در اجلاس جهانی اقتصادی داووس در سوییس گفت که کشورش از جهانی شدن حمایت می کند.
او افزود که ما تلاش ها برای جهانی شدن و ارتباطات بیشتر را دو چندان کرده و همه تلاش خود را برای رشد جهانی بکار گیریم.
 
ساوت چاینا از دولت های کوبا، بحرین، ویتنام، روسیه، مصر و ترکیه به عنوان کشورهایی نام برده است که در کنار چین در زمینه اخلال در ارتباطات اینترنتی فعال هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.