امنیت

فناوری اطلاعات

February 1, 2017
8:12 چهارشنبه، 13ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82212

سمینار یک روزه پدافند سایبری در مخابرات منطقه آذربایجان غربی برگزار شد

سمینار یک روزه پدافند سایبری در مخابرات منطقه آذربایجان غربی برگزار شدسمینار یکروزه پدافند سایبری با حضور دکتر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، جمعی از مدیران و مسئولان استان و همچنین مسئولین فناوری اطلاعات، کارشناسان فناوری اطلاعات و حراست دستگاههای اجرایی، فرمانداری ها برگزار شد .
 
 در این سمینار مهندس طاهری مدیر فناوری اطلاعات مخابرات منطقه آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد کارگروه سایبری پدافند غیرعامل استان را تشریح و اقدامات و راهکارهای انجام گرفته توسط این کار گروه را ارائه نمود.
 
در ادامه این جلسه دکترصفرزاده ضمن تشریح جایگاه و اهمیت موضوع پدافند و شهرداری های استان در سالن اجتماعات مخابرات منطقه آذربایجان غربی  برگزار غیرعامل بویژه پدافند سایبری گفت: امروز با توجه به گسترش و توسعه تکنولوژی و فناوری های نوین در جامعه و در همه جزئیات زندگی، لازم است که تعریف و درک صحیحی نیز از تهدیدات سایبری و ساختارهای جدید تکنولوژیک داشته باشیم تا بتوانیم ضمن استفاده بهینه از این فناوری ها در جهت حفظ و پیشبرد برنامه های دولت الکترونیک، در مقابل هرگونه تهدید و مخاطرات احتمالی نیز آمادگی داشته باشیم.
 
وی به ارتباط مستقیم پدافند غیرعامل و دولت الکترونیک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل و دولت الکترونیک در کنار هم و در بستری قرار می گیرند که می توانند صحت و امنیت اطلاعات را تامین و تضمین کنند بنابراین از مدیران و دست اندرکاران حوزه های آی تی و پدافندغیرعامل در استان انتظار داریم کمک کنند تا پدافندغیرعامل بتواند نقش راستین خود را که همان مصون سازی و پایداری کشور است ایفا کند.
 
گفتنی است در سمینار یکروزه پدافند سایبری استان، عملکرد کارگروه سایبری پدافندغیرعامل، اقدامات و سیاست های قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور، سیاست های آموزشی و پژوهشی قرارگاه سایبری سازمان، نقش پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات فضای تبادل اطلاعات و شبکه های اجتماعی و … توسط مسئولان ذیربط تشریح و تبیین می شود.شایان ذکر است این سمینار با همکاری حراست مخابرات منطقه آذربایجان غربی واستانداری استان برگزار شد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.