رگولاتوری

February 4, 2017
12:25 شنبه، 16ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82233

واکنش واعظی به تصمیمات اخیر ترامپ

وزیر ارتباطات کشور تاکید کرد: هیچگاه جوانان را به ماندن در کشوری اجبار نکرده‌ایم اما لازم است که ایرانیان در هر کجای دنیا که هستند، با عزت و آبرومند باشند.
 
محمود واعظی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های همراه اول به صحبت پرداخته و به موضوعاتی مانند فوت آیت‌الله هاشمی، شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو و همچنین اظهارات و تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه مردم در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان و آیت‌الله هاشمی سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: به تازگی رئیس‌جمهوری در آمریکا سر کار آمده که با رفتار خود چهره واقعی آمریکا را نشان داد.
 
وزیر ارتباطات کشور ادامه داد: تصمیم اخیر ترامپ در خصوص مهاجرت و سیاست‌های سختگیرانه این کشور به گونه‌ای است که حتی شرکت‌ها و دانشگاه‌های ما باید آغوش خود را برای فرزندانی که در آمریکا تحصیل می‌کنند، باز کند.
 
واعظی همچنین عنوان کرد: البته طی دو تا سه سال گذشته تا حدی شاهد روند مهاجرت معکوس بودیم اما اکنون ترامپ متوجه نشده که با این تصمیم خود چه ضربه‌ای به آمریکا می‌زند اما این موضوع در شرکت‌های مختلف حوزه فناوری بهتر درک شده و آنها به خوبی می‌دانند که با این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا چه گوهرهایی ار از دست می‌دهد.
 
وی افزود: اکنون جا دارد دانشگاه‌های کشور به عنوان اعضای هیات‌ علمی و یا مراکز تحقیقاتی مختلف برای بهره‌گیری از توان علمی این افراد اقدام کند و به استقبال از آنان برویم تا اگر در نقطه‌ای از دنیا به این جوانان سخت گرفته شده، آنها این حس را نداشته باشند که در کشور خودشان هم این سخت‌گیری‌ها وجود دارد.
 
وزیر ارتباطات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث خدمات بانکی بر بستر موبایل اشاره کرد و گفت: مدت‌هاست به دنبال ارتباط نزدیک موبایل با بانک بوده‌ایم اما متاسفانه در سیستم بانکی ما احتیاط بیش از حدی صورت می‌گیرد که در این خصوص صحبت‌هایی شده و امیدواریم شرایط بهتری حاکم شود. چرا که دولت الکترونیک بدون بهره‌گیری از پرداخت موبایلی صورت نمی‌گیرد.
 
واعظی همچنین به بحث تولید محتوا در کشور اشاره کرد و گفت: طبق برخی آمارهای اعلام شده در ایران حداقل ۱۱۰ هزار نرم‌افزار تولید شده و به واسطه آنها ۲۳ هزار نفر به برنامه‌نویسی پرداخته‌اند. همچنین بازی‌هایی که در ایران نوشته می‌شود اکنون در خارج از کشور هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که همه اینها نشان از توان ایران برای پرداخت صادرات این بخش دارد.
 
پروژه‌های همراه اول که امروز  در مراسمی افتتاح شد، شامل موارد زیر است:
 
نصب و راه‌اندازی ۶۷۲۶ سایت جدید با فناوری نسل ۴ و ۵، ۴ تلفن همراه در ۳۸۶ شهر و ثبت رکورد ورود ۲۲۰۰ سایت جدید به شبکه در طول یک هفته با تلاش شبانه‌روزی مهندسان داخلی.
 
نصب و راه‌اندازی ۴۷۳۲ سایت جدید اینترنت نسل سوم و رسیدن به ۱۲۲۴۱ سایت و پوشش سایت ۸۵۲ شهر و ۹۰۲ روستا، لازم به ذکر است تعداد سایت‌های نسل ۳، ۴، ۴.۵ همراه اول امروز از مرز ۲۰  هزار سایت عبور کرده و اکنون بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین شبکه اینترنت موبایل کشور را در اختیار دارد.
 
نوسازی و توسعه ۸۷۳۴ سایت نسل دوم در راستای بهبود کیفیت مکالمه.
 
افزایش تعداد ۴۵ نود جدید RNC همگام با افزایش تعداد سایت‌های ۳G و توسعه ۱۱۷ BSC جهت ارائه بهترین تجربه به مشترکین.
 
توسعه شبکه IP بک بن با ظرفیت بیش از ۱۵۵۰ ترابیت برثانیه و ۳۱۰۰۰ پورت، با نصب ۲۶۰ نود جدید و توسعه ظرفیت اینترنت به ۴۵۰ گیگابیت بر ثانیه.
 
اتصال هفت هزار سایت نسل‌های ۳، ۴، و ۴.۵ تلفن همراه به فیبر نوری جهت ایجاد یک تجربه خوب برای مشتریان همراه اول.
 
ارتقاء و افزایش ظرفیت نوده‌های HRAN، با این ظرفیت‌سازی ترافیک‌ کلیه سایت‌های موبایل کشور در لایه Access توسط شبکه بک هال مدیریت و تجمیع می‌شود. این شبکه شامل ۳۰۰ نود، ۹۰۰۰ پورت IG و ۳۲۰۰ پورت SDH است.
 
افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت سوییچینیگ در ۵۹ نود شبکه جهت پاسخگویی به افزایش مشترکین حاصل از رومینگ ملی و اجرای طرح ترابردپذیری.
 
توسعه شبکه PS با ظرفیت اتصال همزمان ۳۰ میلیون کاربر به عنوان بزرگ‌ترین شبکه دیتای موبایل کشور.
 
توسعه تنها شبکه همزمانی ساختار یافته کشور در ۴۴ نود با ظرفیت ۵۲۰۰۰  کلاینت با قابلیت ارائه‌ی سرویس به تمامی ارگان‌ها همانند بانک‌ها، شبکه‌های مخابراتی و حوزه‌های ICT.
 
فناوری تجمیع فرکانس برای دستیابی به سرعت ۱.۳ gbps، (در شرایط آزمایشگاهی).
 
فناوری تجمیع WIFI و LTE، LWA جهت دستیابی به حداکثر سرعت یک گیگابیت بر ثانیه و ارائه تجربی SG.
 
اتصال به سوییچ‌های تبادل ترافیک IXP در چهار کلانشهر کشور جهت تقویت تولید محتوای بومی.
 
ایجاد شبکه دولایه CDN در چهار کلانشهر جهت افزایش سرعت و سهولت دسترسی به محتوا.
 
پیاده‌سازی فاز دوم IPV۶ با ظرفیت بیش از یک میلیارد آدرس IP، جهت ارائه خدمات اینترنت اشیاء.
 
راه‌اندازی دومین دیتاسنتر خدماتی تحت عنوان مرکز داده بابایی به منظور پشتیبانی سامانه‌های فناوری اطلاعات (ESS-OSS-BSS) همراه اول.
 
راه‌اندازی سرویس وای فای اول در ۶۷ مرکز تجاری، اداری و خدماتی و ارائه‌ی بسته‌های ویژه وای‌فای برای اولین‌بار در کشور.
 
راه‌اندازی تجاری فاز اول پلت‌فرم جدید IMS بر بستر CLOUD با ظرفیت دو میلیون مشترک برای اولین بار در کشور، جهت ارائه سرویس‌های نوبتی مانند  voice over ITE با قابلیت ارائه‌ی HD voice- video over ITE و voice over WIFI.
 
ارائه سرویس رومینگ نسل‌های ۳G- ۴G، ۴.۵G به اپراتور سوم، به صورت پایلوت در متروی تهران.
 
راه‌اندازی سرویس MUITI IMSI، برای اولین‌بار در ایران.
 
راه‌اندازی سرویس امضای امن همراه.
 
تاسیس چهار شرکت دانش‌بنیان با مشارکت دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، شهرک علمی – تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه شیراز جهت شتابدهی به ایده‌های نوآورانه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.