اپلیکیشن

تلفن همراه

February 4, 2017
14:15 شنبه، 16ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82241

نایب رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای نوین اتاق بازرگانی: اتاق بازرگانی موافق تعطیلی “اسنپ” و “تپسی” نیست

نایب رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت کسب و کارهای جدید و استارت‌آپ ها تصریح کرد که اتاق بازرگانی هیچ گونه موافقتی با تعطیلی شرکت های اسنپ و تپسی نداشته است.
 
روز گذشته خبری از سوی رئیس اتحادیه صنف فناوران یارانه تهران در شبکه های اجتماعی مبنی موافقت این اتحادیه و همچنین موافقت اتاق بازرگانی ایران با تعطیلی دو شرکت اسنپ و تپسی منتشر شد و گمانه زنی برای جلوگیری از فعالیت این دو کسب و کار اینترنتی قوت گرفت اما افشین کلاهی – نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق ایران – با تکذیب این خبر که اتاق بازرگانی ایران با تعطیلی این واحدها موافقت کرده است، به ایسنا، گفت: اتاق بازرگانی از صدر تا ذیل اعم از کمیسیون کسب و کارهای نوین، هیات رئیسه و رئیس اتاق به شدت از کسب و کارهای نو حمایت می کنند و مطمئنا این کسب و کارها جایگاه خود را خواهند داشت و هیچ نامه ای هم از طرف اتاق بازرگانی مبنی بر تعطیلی این شرکت ها وجود نداشته است.
 
وی با بیان اینکه نه تنها کمیسیون کسب و کارهای نوین بلکه مجموعه اتاق بازرگانی با جدیت از کسب و کارهای جدید و دانش بنیان حمایت خواهد کرد، ادامه داد: ما با وضع هر گونه مقررات جدید در این زمینه مخالف هستیم، اگر هم قرار باشد مقررات جدیدی برای فعالیت این شرکت ها گذاشته شود حتما باید به صورت کاربردی و حداقلی باشد ضمن آنکه در همین مقرارت فعلی شرکت های جدید و دانش بنیان می توانند کار کنند و به فعالیت شان ادامه دهند.
 
نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق ایران درباره نتایج و تبعات تعطیل شدن شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: اگر این واحد ها تعطیل شوند تبعات بسیار جدی دارد و جوانانی را ناامید می کند که به دنبال کسب و کارهای جدید هستند. یعنی از یک طرف شعار اقتصاد دانش بنیان می دهیم و از یک طرف وقتی این شرکت های دانش بنیان رشد می کنند و وارد بازار می شوند می خواهیم جلوشان را بگیریم که کاملا نقض قرض است.
 
کلاهی تصریح کرد: معمولا کسانی که می خواهد از فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان و جدید جلوگیری کنند می گویند که این ها باید مجوز بگیرند. منظور از این جمله این است  که باید بیایند از ما مجوز بگیرند. بعضی ها می خواهد از طریق این مجوز دادن های برای خودشان درآمد کسب کنند یا فکر می کنند می توانند به این شکل روی این کسب و کارهای جدید نظارت کنند.
 
وی ادامه داد: نگاه اینگونه است و برخی می خواهند از این فضا برای خود استفاده کنند. حتی اگر واقعا نیاز است و ضرورت دارد که این شرکت ها  مجوز دریافت کنند مثل شرکت های دیگر باید بروند مجوز بگیرند. در دنیا هم این اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست. کسب و کارهای دیگر هم با آمدن فعالیت های جدید و استارت‌آپ ها حذف نمی شوند اما به هر حال اگر به گذشته رجوع کنیم می بینیم که برخی کسب و کارها به وجود آمدند و بعضی کسب و کارها هم در طول زمان از بین رفته اند، کسب و کارهایی که شاید تا 20 سال پیش هم وجود داشته اند اما اکنون از بین رفتند مثل یخ فروشی یا خیلی فعالیت های دیگر.
 
 نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اضافه کرد: نمی توانیم برای نگرانی از بابت از بین رفتن یکسری شغل جلوی فناوری یا مدرن شدن کسب و کارها را بگیریم. این اتفاقی است که در طول تاریخ افتاده ولی در این مورد مشخص نباید نگرانی وجود داشته باشد چون این شرکت ها از بازاری استفاده می کنند که یک بازار جنبی است و آن هایی که نگران هستند می توانند روش هایشان را مدرن کنند و یا قیمت های شان را رقابتی کنند و اصلاح روش‌هایشان در بازار بمانند.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.