اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 7, 2017
11:47 سه شنبه، 19ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82303

معاون وزیر ارتباطات: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد/ ۵ اپراتور مجازی مجوز گرفتند

معاون توسعه زیرساخت های وزیر ارتباطات گفت: پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در شهریور ماه سال‌جاری، امروز شاهد بهره‌برداری از فاز دوم این شبکه ملی در سطح کشور هستیم.
 
2368761.jpg
محمد جواد آذری ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری سرخه به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به دلیل اینکه پروژه ای کاملا دولتی نیست و مردم و شرکت های خصوصی نیز در آن دخیل هستند، طویل المدت شد، ابراز داشت: خوشبختانه فاز دوم این طرح ملی از امروز به بهره برداری رسیده است.
 
وی افزود: سرویس های مختلفی برای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات هدفگذاری شده بود که خوشبختانه با اهتمام مسئولان، به بهره برداری رسید که مهمترین هدف آن ارتقای ارتباطات ایمن در داخل کشور است.
 
معاون وزیر ارتباطات درباره دیگر دستاوردهای این وزارتخانه در سال جاری نیز گفت: در کنار شبکه ملی اطلاعات، دیگر پروژه مهم این وزارتخانه طرح تلاش سه بود که طی آن ظرفیت انتقال داده ها در کشور از چهار هزار گیگابیت بر ثانیه فعلی به ۱۰هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.
 
جهرمی با بیان اینکه دولت برای این طرح ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار صرف کرده است، ابراز داشت: در سه سال گذشته برای اجرای این چنین طرح هایی باید سه برابر هزینه امروزی برای توسعه شبکه هزینه می کردیم اما امروز با فناوری های نوین بومی و داخلی شاهد کاهش هزینه های اجرای طرح های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که این امر به برکت انقلاب اسلامی و بها دادن به جوانان مستعد صورت گرفته است.
 
وی افزود: بهبود شبکه خدمات کشور از هشت میلی ثانیه به۱۵میلی ثانیه از دیگر اهداف اجرای طرح ارتقای سامانه های ارتباطی در شرکت زیر ساخت است که این امر به معنای کاهش فواصل ارتباطی داخل کشور در فضاهای آی سی تی به میزان ۷۰۰کیلومتر بود که این امر در بهبود ارتباطات موثر است.
 
معاون زیرساخت های وزیر ارتباطات همچنین از فعالیت پنج اپراتور مجازی موبایل در دهه فجر خبر داد و گفت: مجوز فعالیت این اپراتورها به صورت مجازی صادر شده که رسالت آنها پوشش نسل سه و چهار فناوری ارتباطی است.
 
جهرمی بیان داشت: دیگر طرح اجرا شده وزارت ارتباطات در دهه فجر با حمایت صدا و سیما و ارائه مجوز به پنج شرکت ویدئوآنلاین برای تولید برنامه زیر نظر این سازمان است که این امر می تواند فضای جنب و جوش خوبی را برای تولید کنندگان محتوا در کشور ایجاد کند البته باید گفت این شبکه های مجازی کاملا مورد نظارت صدا و سیما هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.