تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 15, 2017
12:17 چهارشنبه، 27ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82418

هدست واقعیت مجازی برای افراد دور بین و نزدیک بین ساخته شد

کاربران عینکی همیشه برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی با مشکلاتی مواجه بوده اند، اما از این به بعد با استفاده از هدست های جدید مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.
محققان دانشگاه استنفورد سیستم نمایش واقعیت مجازی جدیدی را طراحی کرده اند که می تواند خود را با وضعیت چشمان کاربران تطبیق دهد و اگر این افراد دوربین یا نزدیک بین باشند، سیستم نمایش مذکور می تواند با شخصی سازی امکانات خود، بهترین کیفیت نمایش تصاویر را برای افراد دوربین یا نزدیک بین به ارمغان آورد.
 
لنزهای این هدست ها به گونه ای طراحی شده که آسیبی به بینایی افراد عینکی نمی زند و استفاده طولانی مدت از آنها هم برای چشم خسته کننده نخواهد بود. البته سیستم مذکور هنوز کامل نبوده و در مرحله آزمایشی به سر می برد.
 
در این هدست ها از لنزهای مایع استفاده شده که کنترل آنها از طریق ابزار تنظیم کننده که توسط خود کاربر مدیریت می شود، صورت می گیرد. همچنین کاربر باید نمایشگر را عقب یا جلو ببرد تا بتواند به کیفیت مطلوب نمایش دست یابد.
 
در این هدست ها دوربین ردگیری کننده حرکت چشم هم قرار دارد تا در نهایت بهترین کیفیت نمایش تصاویر را برای کاربران به ارمغان آورد.
 
در جریان آزمایش این هدست ها از ۱۷۳ کاربر ۲۱ تا ۶۴ ساله عینکی خواسته شده تا کیفیت آنها را بررسی کنند و در اکثر موارد کاربران این تجربه را رضایت بخش توصیف کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.