اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 17, 2017
21:08 جمعه، 29ام بهمنماه 1395
کد خبر: 82433

فروم اینترنت اشیاء در ایران یک ساله شد

فروم اینترنت اشیاء ایران (IiF) با تمرکز بر جنبه‌های مختلف رشد این فناوری در کشور و هماهنگی میان تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار یک ساله شد.
 
مهدی روحانی‌نژاد، مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران در نشست خبری که ظهر امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: فروم IiF، به عنوان کانون تخصصی اینترنت اشیاء (IoT) کشور، نمایان‌گر تعامل سازنده و پویا میان تمامی ذی‌نعفان اکوسیستم IoT کشور است که در قالب یک ساختار غیردولتی پیشرو و تصمیم‌ساز، زمینه رشد و توسعه درون‌زا و برون‌گرای خدمات IoT در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور را فراهم می‌آورد.
 
وی در ادامه افزود: در مدت یک سال گذشته، جلسات مختلفی در کارگروه‌های تخصصی فروم، مشتمل از کارگروه‌های امنیت، فناوری، رگولاتوری، نوآوری و مشارکت برگزار شد تا از این طریق، برای چالش‌های مشترک میان ذی‌نفعان مختلف، تصمیم‌سازی بهینه تر و با هرینه کمتری شکل گیرد و ضمن برگزاری نشست‌هایی با حضور صاحب‌نظران و ذی‌نعفان در بخش‌های مختلف، اقدامات مشورتی و اجرایی در دستور کار خود قرار داد.
 
مدیر فروم IiF با اشاره به اهداف کلان فروم گفت: شکل گیری و تقویت اکوسیستم IoT در ایران، همفکری و هم‌افزایی با نهاد‌های حاکمیتی برای سیاست‌گذاری درست و موثر و رفع چالش‌ها، تقویت توانمندی‌های بومی در گسترش خدمات متنوع و کاربردی در کشور، کمک به گسترش فعالیت بازیگران ایرانی IoT در بازارهای بین المللی و هم افزایی به منظور ایجاد و بهره‌برداری از فرصت‌های کسب و کار برای فعالان حوزه IoT از اهداف کلان فروم IiF است.
 
روحانی‌نژاد در پایان، ابراز امیدواری کرد که در آستانه یک سالگی فعالیت این نهاد تصمیم‌ساز غیر دولتی، از پیش‌نویس طرح جامع اینترنت اشیاء ایران با تمرکز بر افق ۵ سال آتی رونمایی شود.
 
گفتنی است، همزمان با سالگرد فعالیت فروم IiF، دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران، ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه کنفرانس با شماره ۸۸۵۱۳۸۱۰ تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.