اپلیکیشن

تلفن همراه

March 1, 2017
19:23 چهارشنبه، 11ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82616

اپلیکیشن waze روی سیستم ناوبری خودروها

اپلیکیشن مسیریابی ویز(waze) متعلق به گوگل ظاهرا در حال همکاری با خودروسازان برای عرضه این اپلیکیشن روی نمایشگر خودروها است.
 
این خبر ممکن است از یک جهت کم اهمیت به نظر برسد، زیرا توسعه دهندگان این اپلیکیشن هم اکنون در حال کار روی پشتیبانی غیرمستقیم waze از خودروها بوسیله اندروید اتو هستند، اما ادغام عمیق تر و مستقیم waze با سیستم‌های ناوبری خودروها گوگل را قادر می‌سازد که حجم گسترده ای از اطلاعات را از خود خودروها بدست آورد.
 
ویز یک نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند. گوگل در 11 ژوئن 2013، ویز را به قیمت یک میلیارد و 30 میلیون دلار خریداری کرد.
 
Waze برای جهت‌یابی به اطلاعات بدست آمده از کاربران متکی است تا بتواند اطلاعات مربوط به ترافیک، مسیرها، سرعت و دیگر مسائل را به طور مستقیم از کاربران دریافت کند. جامعه کاربران waze همچنین می‌توانند به طور دستی تصادفات، حضور پلیس، موانع جاده ای و دیگر اطلاعات مکانی را که می‌تواند برای دیگر رانندگان مفید باشد گزارش دهند.
 
ینس بارون، مدیر کاربردهای داخل خودرویی waze به طور ضمنی گفت که این اپلیکیشن تنوع اطلاعاتی را که به این سرویس قدرت می‌دهد، به شدت گسترش خواهد داد.
 
وی افزود: این یک موضوع کاملا جدید است که ما اطلاعات خود را از خود خودروها دریافت کنیم.
 
Waze  اعلام نکرده که با این اطلاعات قصد انجام چه کاری را دارد. جدا از نتایج مشخص، گزارشها حاکی از اینست که گوگل می‌تواند از اطلاعات بدست آمده از خودروها برای تبلیغات هدفمند استفاده کند.
 
گوگل برای آوردن اپلیکیشن waze به خودروها با کنسرسیوم منبع آزاد "اسمارت دوایس لینک" همکاری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.